פרטי המכרז להקמת 22 תרני תקשורת סלולרית באזור יהודה ושומרון נחשפים. לדברי גורמים המקורבים לנושא, התרנים ינוהלו ויתופעלו על ידי המינהל האזרחי, והחברות הסלולריות ישלמו לו 3,500 שקל בחודש עבור השימוש בו. כלומר החברות יוכלו להתמודד במכרז ולהקים תרנים עבור המינהל, או שיוכלו לא לעסוק בהקמה ולהותיר אותה לקבלנים שייבחרו, ורק להשתמש בתורן ולהעמיד עליו אמצעי שידור.
עבור החברות מדובר בפתרון שעל פניו נראה יחסית נוח היות והן לא יצטרכו לעסוק בכל נושא ההקמה וההיתרים, שינוהל על ידי המינהל האזרחי, כאשר הן משלמות סכום זניח כדמי שימוש חודשיים. מנגד, החברות יידרשו לעמוד בדרישות כיסוי שלא נאכפו ביו"ש בגלל שהטענה שלהן הייתה שהן לא יכולות לעמוד בדרישות הכיסוי כי אין באפשרותן להקים אתרים. הבעיה הזו, בחלקה, תיפתר עם ההקמה של האתרים החדשים.
לדברי המקורות התרנים יוקמו במיקומים שונים, כולל בית חורון מערב, בת עין מזרח, כפר אדומים, מצפה אביגיל, אתר הטבילה (קאסר אל יהוד), ריחן ומקומות נוספים. כל המיקומים המיועדים נמצאים על אדמות מדינה.
הוא ציין כי הזוכה במכרז יידרש לתכנן, להקים ולתחזק את התרנים למשך 4 שנים. התרנים יתוכננו לנשיאת אנטנות של שלוש חברות הסלולר (פלאפון, סלקום ו-PHI) בטכנולוגיות דור 4 ו-5. הבעלות על התרנים תהיה של המינהל האזרחי. עוד אמר כי תקופת ההתקשרות תהיה לחמש שנים, כאשר הקמת כל תורן צריכה להסתיים תוך 240 ימים. המינהל רשאי לפצל את הזכייה בין מספר מציעים, כאשר מציע אחד לא יוכל לזכות ביותר מ-7 מיקומים, אלא במקרים מיוחדים.
















