משרד התקשורת צפוי להגביר את מאמציו להזכיר לכלל הגורמים הממשלתיים כי ב-31 בדצמבר 2025 ייסגרו רשתות הסלולר הישנות בדור 2 ו-3, ומשטרת ישראל תידרש לעבור לפעול בתדרים החדשים שהוקצו לה בתחום ה-400 מגה-הרץ. למרות התראות חוזרות ונשנות מצד המשרד, קיים חשש שמשטרת ישראל וגורמים פוליטיים נוספים יפעלו למניעת סגירת הרשתות הישנות – מהלך שהמשרד התחייב עליו לקראת סוף שנת 2025, ושהוא חלק מתהליך אסדרה בעל השלכות נרחבות על שוק התקשורת הישראלי.
על פי המתווה שקבע משרד התקשורת, חברות פלאפון וסלקום יוכלו להתחיל בניסויים בתחום ה-800 מגה-הרץ כבר בחודשים הקרובים. החברות אמורות לקבל תדר חדש זה במקום התדר הנוכחי בתחום ה-850 מגה-הרץ, כחלק ממחויבות ישראל לפינוי תדרים במסגרת אסדרה בינלאומית של ארגון ה-ITU. אי-עמידה בתקינה זו עלולה להשפיע על המדינות השכנות הפועלות לפי התקן הבינלאומי, דבר העלול להוביל להשלכות דיפלומטיות בלתי רצויות.
האתגר המרכזי של משטרת ישראל הוא כפול: ראשית, פעילותה עלולה להיות מושפעת מהניסויים המתוכננים של חברות הסלולר; שנית, וחמור מכך, המשטרה מתקשה להיערך למעבר לרשת החדשה בתוך שנה בשל עיכובים בירוקרטיים באגף החשב הכללי במשרד האוצר. העיכובים נוגעים להוצאת מכרז או לחלופין לאישור פטור ממכרז לספק יחיד, שיאפשר למשטרה לבצע את המעבר בשיתוף עם חברת מוטורולה סולושיינס.
במקביל, החברות הסלולריות הביעו הסכמה למתווה משרד התקשורת: פלאפון וסלקום יפעלו בתחום ה-800 מגה-הרץ, בעוד פרטנר והוט מובייל יפעלו בתחום ה-900 מגה-הרץ באמצעות רשת PHI המשותפת. אישור המתווה יוביל להשקעות משמעותיות מצד סלקום ופלאפון בציוד ובשדרוג אתרים. פרטנר, מצידה, כבר נערכה למעבר ותוכל להפעיל את הרשת בתדרים המעודכנים מיד עם קבלת האישור.
















