מחקר חדש של חברת פרטנר חושף תמונה מקיפה על הרגלי השימוש של הישראלים בטלפון הנייד: 54% מהישראלים מודים שלא יוכלו לשרוד יום שלם ללא הטלפון הנייד, ו-60% יזדרזו לרכוש מכשיר חדש תוך 24 שעות במקרה של אובדן. המחקר, שנערך בקרב יותר מ-4,500 משתתפים, מציג לראשונה את "מדד הסלולר של הישראלים" ומספק הצצה מרתקת להרגלי השימוש שלנו במכשיר שהפך לחלק בלתי נפרד מחיינו.
"כמה מכם נמצאים עכשיו מול מסך הסלולר? לפי המחקר שלנו, לפחות 81%", אומר אסף אביב, סמנכ"ל השיווק והתוכן בפרטנר. "הסלולרי מלווה אותנו בכל רגע, משפיע על הדרך בה אנו מתקשרים, צורכים מידע ומשתפים חוויות".
הנתונים מגלים קשר מעניין בין רמת ההכנסה לשימוש בסלולר: 44% מבעלי ההכנסה מעל הממוצע מחוברים דרך הנייד ליומן ולמייל של העבודה, לעומת 25% בלבד בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע. נתון זה מצטרף לתמונה רחבה יותר של פערים דיגיטליים בחברה הישראלית.
בתחום המכשירים, סמסונג גלקסי מובילה עם 44% נתח שוק, אחריה אייפון עם 32% ושיאומי עם 12%. מעניין לראות את ההבדלים בשיקולי הרכישה: בעוד שלמשתמשי אייפון חשובה במיוחד איכות המצלמה, משתמשי אנדרואיד מתמקדים במחיר.
המחקר חושף גם הבדלים מגדריים מעניינים: נשים מבלות בממוצע שש שעות ביום במכשיר הנייד, לעומת חמש שעות אצל גברים. 60% מהישראלים מודים שהם משתמשים בנייד עוד לפני שהם מצחצחים שיניים בבוקר, ו-10% אפילו נרדמים מול המסך.
בתחום הרשתות החברתיות, המחקר מצביע על העדפות שונות בין הדורות: בני 35 ומעלה מעדיפים את פייסבוק, בני 18-24 את אינסטגרם, והנוער מעדיף את יוטיוב. WhatsApp מתגלה כאפליקציה החיונית ביותר, כאשר 54% מהישראלים היו בוחרים בה אם היו צריכים להסתפק באפליקציה אחת בלבד.
נתון מעניין במיוחד נוגע להרגלי הניווט: 53% מהישראלים לא מתחילים לנהוג בלי Waze גם כשהם מכירים את הדרך. בנוסף, שליש מבני דור ה-Y מזמינים אוכל באמצעות אפליקציות לפחות פעם בשבוע.
בתחום היחסים הבין-אישיים, המחקר מגלה שכמחצית מהישראלים משתפים את בן/בת הזוג בסיסמה שלהם לנייד. לגבי ניתוק קשר, 38% חושבים שלגיטימי לסיים קשר רומנטי בהודעה לפני דייט שלישי, אך הרוב המוחלט מתנגד ל"גוסטינג" (ניתוק קשר ללא הודעה).
בנושא הורות וסלולר, המחקר מציג תמונה מורכבת: 61% מהאימהות ו-55% מהאבות מאפשרים לילדים מתחת לגיל 3 להשתמש או לצפות בתוכן בסלולר. עם זאת, 67% מגבילים את השימוש לשעה ביום. הגיל לקבלת טלפון נייד ראשון משתנה בין המגזרים: במגזר החילוני והערבי רוב הילדים מקבלים נייד בגיל 7, במגזר הדתי והחרדי – בגיל 12.
המחקר מראה שהטלפון הנייד הפך למעין "איבר חיצוני" בחיינו, כאשר 48% מהישראלים מצהירים שלא היו מוכנים לוותר עליו אם היו צריכים לבחור דבר אחד בחיים לוותר עליו.
















