רכבת ישראל יוצאת לדרך עם פרויקט מקיף לשיפור הקליטה הסלולרית בקרונות הנוסעים. השלב הראשון של הפרויקט, הכולל חריצת קרונות באמצעות לייזר, יעמוד על 98 מיליון שקלים. החריצה מתבצעת בעובי מיקרוסקופי שאינו נראה לעין, במטרה לאפשר חדירה של האות הסלולרי לתוך הקרון. טכנולוגיה זו, שאומצה בהצלחה ממסילות הרכבת באירופה, נועדה להתגבר על חסימת האות הסלולרי על ידי דפנות הקרון.
בשלבים הבאים של הפרויקט יידרשו תקציבים נוספים להתקנת מגברים ואנטנות לאורך תוואי המסילה במקטעים נבחרים. ייתכן שגם חברות הסלולר יידרשו לתגבר את תשתיות הקליטה והכיסוי באזורים אלה.
בכיר ברכבת ישראל מסר בשיחה עם "זמן אוויר" כי צפוי שיפור משמעותי בחוויית המשתמש כבר בשנה הבאה. הקרונות החדשים שיסופקו על ידי חברות אלסטום וסימנס יגיעו כשהם מצוידים בפתרון זה מראש. לדבריו, "המטרה אינה רק לספק כיסוי סלולרי בסיסי, אלא להבטיח שבין 1,200 ל-2,000 נוסעים ברכבת יוכלו להתחבר לאינטרנט ולעבוד באיכות גבוהה. הניסויים שאנו מבצעים נועדו להבטיח רוחב פס מספק למתן מענה אמיתי".
הבכיר הדגיש: "הבאת אות סלולרי היא רק ההתחלה. אם מאות משתמשים מנסים להתחבר בו-זמנית ורוחב הפס אינו מספיק, לא השגנו את מטרתנו". באשר למימון הפרויקט, הוא ציין כי התקציב צפוי להגיע ממשרד האוצר, מאחר שתקציב הרכבת כבר מיועד לפרויקטים גדולים אחרים. אתגר מיוחד בשיפור הקליטה קיים במנהרות הרכבת בירושלים.
















