בשנת 2024 נרשמה עלייה מפתיעה של 11% בהיקף ניוד המספרים בשוק הסלולר הישראלי, בניגוד לתחזיות המוקדמות שצפו מגמת ירידה. ייתכן כי העלייה נבעה מהשפעות המלחמה או מכניסתם של שחקנים חדשים לשוק. בסך הכול נרשמו 1.541 מיליון ניודים, לעומת 1.387 מיליון בשנת 2023 – נתון המעיד על פעילות שיווקית אינטנסיבית במהלך השנה החולפת.
ביצועי המפעילות הגדולות:
– קבוצת סלקום (כולל גולן טלקום) איבדה 17,600 לקוחות, בניגוד למגמה החיובית בשנת 2023, שבה צירפה כ-25 אלף לקוחות (ללא גולן טלקום)
– פרטנר איבדה 13,800 לקוחות, אך שיפרה משמעותית את ביצועיה בהשוואה לשנת 2023, שבה איבדה 51 אלף לקוחות
– פלאפון איבדה 10,200 לקוחות, עלייה קלה באובדן לעומת 9,500 לקוחות בשנת 2023
– הוט מובייל הייתה היחידה מבין המפעילות הגדולות שרשמה גיוס חיובי של 6,300 לקוחות, אם כי נמוך מ-14,000 הלקוחות שגייסה בשנת 2023
המפעילות הווירטואליות:
– רמי לוי תקשורת סיימה את השנה עם מאזן חיובי של 15,400 לקוחות, שיפור לעומת 12,500 בשנת 2023
– 019 מובייל צירפה 17,600 לקוחות חדשים, ירידה מסוימת לעומת 23,000 לקוחות בשנת 2023
– WeCom איבדה 8,900 לקוחות, הרעה משמעותית לעומת אובדן של 2,500 לקוחות בשנת 2023
– אקספון 018, השחקנית החדשה בשוק, הצליחה לצרף 6,500 לקוחות חדשים בשנתה הראשונה
כאמור הנתונים משקפים שינוי במגמה של ירידה בניודים, אך הם גם מבטאים סוג של תחרות שמונעת ממשווקים ומחשש של השחקניות להפסיק לעבוד איתם.
















