משרד התקשורת משגר אזהרה לחברות הסלולר שאסור להם למנוע מכירת חבילות דור 4 ללקוחות שברשותם מכשיר דור 5. ההודעה החריגה יש לומר של המשרד, באה לאחר שאתמול הודיעה פלאפון כי בכוונתה למנוע מלקוחות חדשים שיבקשו להצטרף לחברה, וברשותם מכשיר דור 5, לרכוש חבילת דור 4.
המהלך של פלאפון מהווה עליית מחירים אבל החברה ניסתה לעשות מהלך שהוא קצת יותר מתוחכם ולא להסתפק בעליית מחירים נטו, אלא ניסתה לחזק על הדרך את מיתוגה כחברה חדשנית.
במשרד התקשורת שמרו על שתיקה עד היום לנוכח ההתייקרויות בשוק הסלולר ונמנעו מלהגיב למרות הביקורת הציבורית. הסיבה לכך היא שבמשרד מבינים שההתייקרות היא כמעט ובלתי נמנעת וגם במשרד יודעים שהמחירים בשוק הסלולר מאד נמוכים בהשוואות בינלאומיות.
יחד עם זאת ולמרות העמדה המקצועית, המשרד לא יכל, ציבורית, לשבת מנגד לנוכח גל ההתייקרויות וזו גם הסיבה שהבוקר אמר בכיר במשרד https://zmanavir.co.il/cellular/27179/ שהוא רואה נחיצות בקיומה של התחרות שמייצרים המפעילים הוירטואליים.
המהלך של פלאפון בעצם יצר למשרד הזדמנות להראות שהוא במעקב אחר מה שקורה בשוק ולכן הוציא הודעה שנועדה להרגיע במעט את הציבור ולקרוא לו לבחון את האפשרויות העומדות בפניו גם דרך המפעילים הקטנים בשוק.
בהודעה מסר: "משרד התקשורת מבהיר כי כלל חברות הסלולר מחויבות להמשיך לספק שירותי דור 4 לכלל הלקוחות, לרבות לקוחות המחזיקים במכשירים התומכים דור 5. החברות מחויבות להציע חבילות דור 4 המשווקות על ידיהן גם לבעלי מכשירים התומכים בדור 5. אנו ממליצים לציבור הלקוחות להמשיך ולבחון היטב את התנאים המוצעים להם על ידי חברות הסלולר, ואת היקפי החבילות המוצעות אל מול צרכי הלקוחות. בשוק הסלולר פועלות חברות רבות, גדולות וקטנות, ובעת הצורך ניתן לבצע מעבר מחברה לחברה בקלות ובמהירות".
















