משרד התקשורת שוקל לנקוט צעדים תקדימיים נוכח החשש שמשטרת ישראל לא תפנה את רשת ניצן במועד שנקבע – 31 בדצמבר 2025. במסגרת זו, המשרד בוחן אפשרות להטיל על המשטרה חיובי אגרות תדרים עבור השימוש בתדרים הסלולריים המשמשים את הרשת.
בדיון שהתקיים לאחרונה במשרד התקשורת, עלתה האפשרות לחייב את המשטרה בתשלום אגרות בסכומים משמעותיים, בדומה לתשלומים שמשלמות החברות הסלולריות – העומדים על עשרות מיליוני שקלים בשנה.
רשת ניצן פועלת כיום בתדרי 850 מגה-הרץ, שהם תדרים מבוקשים מאוד בתחום התקשורת הסלולרית. על פי תוכנית משרד התקשורת, המשטרה נדרשת לפנות תדרים אלה ולעבור לתדרים חלופיים בתחום ה-400 מגה-הרץ. התדרים המתפנים מיועדים להיות מוקצים מחדש לחברות פלאפון וסלקום, כחלק מתוכנית רחבה הכוללת: סגירת רשתות דור 2 ו-3 בתחום הסלולר, ואסדרה מחדש של תחום התדרים הקרוי בעגה המקצועית "הגיגה הראשון", כמו גם התאמה לתקינה הבינלאומית של ארגון ה-ITU. חשוב לציין כי אי-עמידה בדרישות ה-ITU גורמת להפרעות תקשורת למדינות השכנות, דבר המחייב פתרון מהיר ומוסכם.
המעכב העיקרי בתהליך הוא מאבק תקציבי מתמשך בין המשטרה לבין החשב הכללי במשרד האוצר, הנסוב סביב עלויות הפינוי והמכרז הנדרש. בינתיים, משרד התקשורת כבר פרסם מדיניות המחייבת את המשטרה לפנות את התדרים, והודיע על כך לחברות הסלולר, אשר נערכות בהתאם.
















