בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי ביום שלישי הקרוב יתקיים דיון בעתירת חברת פלאפון נגד מכרז הסלולר של החשב הכללי במשרד האוצר. השופטת תמר בר-אשר הנחתה לזמן את כל הצדדים המעורבים, ובכללם נציגי כל חברות הסלולר הרלוונטיות.
במסגרת ההחלטה, דחתה השופטת את בקשת פלאפון – הספקית הנוכחית של שירותי הסלולר למדינה – להגיב על תגובת החשב הכללי לעתירתה. על פי ההערכות, בית המשפט צפוי לקבל החלטה מיד לאחר הדיון, במטרה למנוע עיכובים נוספים בהליכי המכרז.
מוקדם יותר השבוע הוציא בית המשפט צו ארעי המעכב את שלב הגשת ההצעות הראשוניות במכרז עד להחלטה אחרת. בדיון הקרוב ישתתפו באי כוחן של ארבע חברות הסלולר המתעתדות להשתתף במכרז: הוט מובייל, פרטנר, סלקום ופלאפון, לצד נציגי המדינה.
במוקד העתירה עומדת מחלוקת מהותית: פלאפון טוענת כי המדינה מבקשת להלאים את התשתיות שהחברה הקימה במשרדי הממשלה, ודורשת פיצוי מלא בגינן. מנגד, המדינה מציגה עמדה שונה, לפיה התשתיות הפנים-מבניות היו חלק בלתי נפרד מהמכרזים הקודמים, שבמסגרתם סיפקה פלאפון שירותים למשרדי הממשלה לאורך שנים רבות, וקיבלה תמורה מלאה עבורן. המדינה מדגישה כי המכרז הנוכחי כולל מנגנון פיצוי עבור השקעות קיימות בתשתיות.
















