החברות הסלולריות בישראל ממשיכות משא ומתן אינטנסיבי עם משרד התקשורת בניסיון להגיע להסכמות בנושא אגרות התדרים. מטרת המגעים כפולה: להימנע מהגשת עתירה לבג"ץ ולהביא את המשרד להתחייב לביצוע בחינה כלכלית מקיפה של מבנה האגרות עוד בשנת 2025.
על פי מקורות מקורבים לנושא, אתמול התקיימה פגישה בין היועצים המשפטיים המייצגים את חברות הסלולר לבין בכירים במשרד התקשורת. אף שהצדדים לא הגיעו להכרעה, ניכרת נכונות מצד המשרד לבחון את הסוגיה, אם כי ללא התחייבות לכלול את הבדיקה בתוכנית העבודה השנתית.
הרקע למשבר נעוץ בהחלטת משרד האוצר להפסיק את מתן ההנחות באגרות התדרים, שניתנו לחברות הסלולר במשך ארבע השנים האחרונות כתמריץ לפריסת רשת הדור החמישי. כתוצאה מכך, ברבעון האחרון של 2024 חל זינוק של עשרות אחוזים בתשלומי האגרות. המצב הכלכלי המאתגר והמגבלות התקציביות הובילו את האוצר לדחות את בקשת משרד התקשורת להארכת ההנחות.
כעת ניצבות החברות בפני דילמה אסטרטגית: האם להעניק למשרד התקשורת את ההזדמנות לערוך בחינה כלכלית מעמיקה לקביעת השווי הריאלי של האגרות, או לפנות לבג"ץ בדרישה לחייב את המשרד לבצע את הבדיקה ולקבוע תעריפים המשקפים את הערך הכלכלי האמיתי.
















