מגעים מתקיימים בין משרד התקשורת לחברות הסלולר פלאפון וסלקום בנוגע למשך הזמן שבו יוקצו להן התדרים החדשים בתחום ה-800 מגה-הרץ. תדרים אלה מיועדים להחליף את התדרים הקיימים בתחום ה-850 מגה-הרץ, אשר הוקצו לחברות לתקופה של עשר שנים המסתיימת בעוד כשנתיים. השאלה המרכזית היא משך תקופת ההקצאה החדשה, שכן החברות נדרשות להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה בהקמת רשת חדשה על בסיס התדרים החדשים ולפיכך לא הגיוני שתקופת ההקצאה תהיה לזמן כה קצר רק מפני שמדובר בתדרים שמוחלפים.
במסגרת תוכנית הפריסה, פלאפון וסלקום צפויות לקבל את התדרים החדשים לניסוי בחודשים הקרובים. החל מהשנה הבאה, התדרים יעברו לרשותן באופן מלא לשימוש מסחרי, כאשר עד למועד זה לא יידרשו החברות לשלם אגרות שימוש. חשיבותם של תדרים אלה רבה הן לחברות עצמן והן לשוק הסלולר בכללותו, במסגרת הצורך בהסדרה על פי תקני ארגון התקשורת הבינלאומי (ITU).
במקביל, משרד התקשורת הודיע למשטרת ישראל כי החל מחודש אפריל תחויב בתשלום אגרות עבור השימוש בתדרים סלולריים שעליה לפנות. המשטרה מצויה במחלוקת עם משרד האוצר בנוגע לפינוי התדרים ולהקמת הרשת החדשה. המצב מסתבך עוד יותר בשל היעדר שר לביטחון פנים במשרה מלאה.
משרד התקשורת נחוש להקצות את התדרים לפלאפון וסלקום כחלק ממתווה כולל, במסגרתו גם חברת פרטנר תידרש לבצע שינויים בתחום ה-900 מגה-הרץ. זאת למרות טענות המשטרה בדבר הפרעות אפשריות לרשת התקשורת שלה, דבר המגביר את הלחץ לפינוי התדרים הסלולריים הנוכחיים לטובת רשת חדשה בתדרים חלופיים.
















