גורמים בכירים בענף הסלולר מביעים אופטימיות רבה בעקבות פרסום מכרז מינהל הדיור הממשלתי, וצופים פוטנציאל לשינוי משמעותי בשוק. המכרז צפוי לשחרר לשימוש עשרות נכסים של מינהל הדיור הממשלתי המתאימים להקמת אנטנות סלולריות.
הנכסים המוצעים כוללים תחנות משטרה, תחנות מגן דוד אדום, תחנות כיבוי אש ומוסדות ציבור נוספים, הממוקמים באזורים מרכזיים. המחיר המפוקח לשכירות נקבע על 1,750 שקלים חודשיים – תעריף תחרותי משמעותית ביחס למחירי השוק הנוכחיים.
בכיר בענף מעריך כי השינוי המשמעותי ביותר יתבטא באפשרות להפחתת מחירי השכירות הקיימים בשוק. לדבריו, "המחיר המפוקח עשוי להפוך להעתקת אתרים לכדאית כלכלית. במקרים שבהם בעל נכס יסרב להפחית את מחיר השכירות, ובסמוך לנכס שלו יימצא נכס מדינה במחיר המפוקח, חברות הסלולר יעדיפו להעתיק את האנטנות". הוא הוסיף כי המהלך צפוי להקל על הקמת אתרים חדשים בעתיד.
בהמשך לפרסום המכרז ותנאיו, מינהל הדיור הממשלתי בחשב הכללי פרסם חוזים מפורטים והסכמי שימוש לחברות, במטרה לייעל את התהליך. עיכוב פרסום המכרז נבע, בין היתר, מהצורך בהכנת מסמכים אלה.
המדינה תפרסם את רשימת הנכסים הזמינים ותארגן סיורים לחברות ולגופים המעוניינים בהקמת אנטנות. ועדת המכרזים תקבע את מנגנון חלוקת הנכסים בין המתמודדים – באמצעות הגרלה, סבב מחזורי או שילוב של השניים.
















