מנהל מחלקת המחקר ב – IBI, לירן לובלין, העלה היום את מחיר היעד למניית פרטנר תקשורת ל-31 שקל, המשקף אפסייד של 17% ממחיר המניה הנוכחי העומד על 26.39 שקל, תוך שמירה על המלצת "תשואת יתר". התחזית המעודכנת מגיעה לאחר בחינה מעמיקה של הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2024, שפורסמו אתמול בערב.
דוח הרבעון הרביעי של פרטנר הציג תמונה מעורבת. שורת ההכנסות הייתה נמוכה מהציפיות המוקדמות של IBI, בעיקר בשל הכנסה ממוצעת למשתמש (ARPU) נמוכה מהתחזית וירידה קלה בהכנסות המגזר הנייח. בניגוד לרבעון השלישי, בו פרטנר הציגה תזרים מזומנים חריג לטובה, ברבעון הרביעי הוצג תזרים שלילי לאחר ריבית של 6 מיליון שקל.
בהודעה שנלוותה לפרסום התוצאות, פרטנר הכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 250 מיליון שקל, המהלך הראשון מסוגו מאז סוף 2012. צעד זה מסמל את השלמת "פאזל הקאמבק" של פרטנר והוא אות משמעותי ליציבותה הפיננסית המתחזקת של החברה. תשואת הדיבידנד הצפויה היא 5.10%, נתון משמעותי במיוחד לאור חזרת החברה לחלוקת דיבידנדים.
במגזר הסלולר, פרטנר איבדה כ-4,000 מנויים ברבעון, כולם מנויי פרה-פייד, בעוד מצבת מנויי הפוסט-פייד עלתה בכ-1,000 לקוחות. ההכנסה הממוצעת למנוי בנטרול דמי קישוריות ירדה בשני שקלים לעומת הרבעון הקודם, אך עלתה בכשקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (בנטרול השפעת הוט).
נקודת אור משמעותית היא הגידול במספר מנויי דור 5 המשלמים, שעומד כעת על 579 אלף – עלייה של 40 אלף מנויים ברבעון. מגמה זו מתבטאת בעליית מחירי החבילות ומהווה בסיס לצמיחה עתידית במגזר הסלולר.
בצד ההוצאות נרשמה ירידה קלה, שנבעה בעיקר מירידה בהוצאות קש"ג (קישור גומלין), ירידה בהוצאות לקבלני משנה וביטול התשלום לקרן לתמרוץ פריסת סיבים. שיפור זה בעלויות צפוי להמשיך ולתרום לשיפור הרווחיות במגזר.
במגזר הנייח נרשמה עלייה בהיקפי המכירות ביחס לרבעון המקביל, המבוססת על גיוס מנויי סיבים ועלייה של שני שקלים בהכנסה הממוצעת למנויי סיבים. הכנסות ממכירת שירותים במגזר הקווי עמדו על 319 מיליון שקל, וה-EBITDA של המגזר עלה ל-122 מיליון שקל לעומת 93 מיליון שקל ברבעון המקביל – שיפור משמעותי של כ-31%.
בסך הכל, המגזר הקווי הציג שיפור של כמעט 100 מיליון שקל ב-EBITDA לעומת שנת 2023, והוא הופך למרכיב משמעותי יותר בתוצאות הכוללות של פרטנר. לרשת הסיבים של פרטנר מחוברים כיום כ-435 אלף מנויים, עלייה של 14 אלף מרבעון קודם, מתוכם כ-141 אלף מנויים על תשתית שאינה של פרטנר (רובם על תשתית בזק).
פרט חשוב בדוח מתייחס להסכם ה-IRU (Indefeasible Right of Use) עם בזק. סך התשלומים ברבעון הרביעי של 2024 בגין הסכם זה עמדו על 14 מיליון שקל. ב-2025 צפויה פרטנר לשלם בגין 5 הפעימות שנוצלו סכום נוסף של 110 מיליון שקל. הסכם זה מאפשר לפרטנר להשתמש בתשתיות של בזק לצורך הרחבת שירותי האינטרנט שלה.
במקביל לפרסום התוצאות, פרטנר עדכנה את תחזית ההשקעות ההוניות (CAPEX) ל-2025, שצפויות להיות בטווח של 450-500 מיליון שקל – ירידה משמעותית לעומת השנים הקודמות. הקיטון בהוצאות ההוניות צפוי לתרום לשיפור תזרים המזומנים החופשי של החברה.
לפי ניתוח IBI, תשואת תזרים נקי של 7%-8% הצפויה ל-2025 מעלה את האטרקטיביות של המניה, למרות שתמחור המניה הנוכחי הופך "לקצת יותר מאתגר" ביחס למחירי העבר.
לדברי לובלין, "בסה"כ התוצאות של פרטנר לרבעון הרביעי היו טובות והצביעו על מגמות שיפור בסעיפי ההוצאות וברווחיות של המגזר הקווי. מגזר הסלולר, שממתין עדיין להשפעה של עליית המחירים, זוחל בינתיים בקצב איטי, אך ההערכות הן שכבר בשנה הנוכחית אנו צפויים לראות את קפיצת המדרגה".
לאור התוצאות ועדכון תחזית ה-CAPEX במודל, IBI העלתה את מחיר היעד למניה ל-31 שקל למניה, המשקף אפסייד של 17% על מחיר המניה האחרון, ושומרת על המלצת "תשואת יתר" למניה.
















