סלקום, מפעילת התקשורת הגדולה בישראל, פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2024, עם נתונים שמעידים על המשך מגמת ההתחזקות בענף התקשורת הישראלי. לדברי לירן לובלין מנהל מחלקת המחקר ב – IBI למרות שהתוצאות היו מעט מתחת לציפיות האנליסטים, בעיקר בשל ירידה עונתית ב-ARPU (ההכנסה הממוצעת למשתמש) ומכירות ציוד קצה נמוכות מהתחזית, החברה מסכמת שנה מוצלחת עם תזרים מזומנים פנוי של 285 מיליון שקל לפני ריבית.
הנתון המרשים ביותר ברבעון האחרון הוא המשך הצמיחה במספר מנויי הסלולר, עם תוספת של 43,000 לקוחות חדשים, בעיקר מהמגזר העסקי ומשקי בית משפחתיים. עם זאת, נרשמה ירידה קלה של 1.3 שקל בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) לרמה של 37.7 שקל, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותי נדידה (רומינג).
"סלקום ממשיכה להוכיח את מעמדה כמובילת שוק בגיוס לקוחות חדשים," מציינים בבית ההשקעות אי.בי.אי. "עליית המחירים שהחברה ביצעה בתחילת 2025, בדומה לשאר החברות בענף, צפויה להתבטא בשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות במהלך השנה הנוכחית".
במקביל, סלקום ממשיכה להציג ביצועים מרשימים במכירות ציוד קצה, עם רבעון שיא נוסף בתחום זה, על רקע השקת דגמי האייפון החדשים. התרומה של מכירות ציוד הקצה לרווח הגולמי של החברה ברבעון עמדה על 51 מיליון שקל. החברה ממצבת את עצמה, באמצעות חברת הבת דינמיקה, כמובילה במכירות ציוד קצה – פעילות שמהווה עוגן יציב בתקופות שבהן עסקי השירותים פחות רווחיים.
הסיפור המשמעותי ביותר בדוחות הוא השיפור הדרמטי בביצועי המגזר הקווי של סלקום. החברה הציגה עלייה מרשימה ב-EBITDA של המגזר לרמה של 140 מיליון שקל, נתון שמעיד על מפנה אסטרטגי מוצלח. השיפור נשען על עלייה ב-ARPU של שירותי האינטרנט בכ-3.5 שקל והמשך גידול במספר המנויים.
החברה ממשיכה במאמציה להרחיב את מצבת לקוחות האינטרנט על בסיס תשתית IBC, מהלך שתורם ישירות לשיפור הרווחיות של המגזר הנייח. מומחים מעריכים כי יש מקום נוסף לשיפור הרווחיות במגזר זה גם בשנת 2025.
במהלך הרבעון האחרון, סלקום השקיעה ברכוש קבוע כ-176 מיליון שקל, ובשנת 2024 כולה הגיעו השקעות החברה לכ-660 מיליון שקל. ההערכה היא שהיקף ההשקעות ירד בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנת 2025.
עם זאת, יש לזכור כי בפני סלקום עומדת משימת השלמת החלפת התדרים בשנים הקרובות, מהלך שמשמעותו השקעות נוספות והחלפת ציוד. לכן, הירידה הצפויה בהיקף ההשקעות תהיה מתונה יחסית, בסביבות 30 מיליון שקל בשנת 2025.
התזרים החופשי לפני ריבית היה גבוה ברבעון הרביעי ועמד על 71 מיליון שקל, ומתחילת השנה הסתכם ב-285 מיליון שקל.
בית ההשקעות IBI, העלה את מחיר היעד למניה ל-28 שקל, המשקף אפסייד של כ-19% ממחירה הנוכחי, תוך שמירה על המלצת "תשואת יתר".
"הציפיות בחברות הסלולר, ובסלקום בפרט, הן לשיפור משמעותי בשנה הקרובה, כאשר עליית מחירי הסלולר תוביל את המגמה" צויין בתגובה לדו"ח. "אנו צופים שגידול במכירת חבילות דור 5 וחזרת הרומינג יתמכו במגמה החיובית בשנתיים הקרובות".
כחברת הסלולר הגדולה ביותר בישראל, סלקום צפויה להרוויח באופן משמעותי מעליית המחירים, כאשר המינוף הגבוה יחסית של החברה עשוי אף לשחק לטובתה.
מניית סלקום כבר רשמה עלייה של 13% מתחילת 2025, בהמשך למגמה החיובית שהחלה בסוף 2024. מניית החברה נסחרת כיום במכפיל EV/EBITDA של 3.9 על התוצאות הצפויות לשנת 2025.
למרות האופטימיות, מדגישים ב – IBI כי השפעת עליית המחירים לא תהיה מיידית. "אמנם הסביבה התחרותית נרגעה, אך בשוליים עדיין ניתן למצוא חבילות במחירים אגרסיביים", הם מציינים. "עם זאת, הציפייה שנבנתה בחברות הסלולר נשענת על תוצאות טובות ושיפור עתידי, ולהערכתנו קיים עוד פוטנציאל עלייה גם במניית סלקום".
















