ארבע החברות הסלולריות הגדולות בישראל – סלקום, פרטנר, פלאפון והוט מובייל – קיבלו לאחרונה בקשת מידע ממשרד התקשורת. המשרד ביקש לקבל את כל המידע והמסמכים שהחברות העבירו לחברת הייעוץ Plum Consulting במסגרת העבודה הכלכלית שערכה החברה. בעבודה זו נקבע כי מחירי אגרות התדרים בישראל גבוהים באופן משמעותי בהשוואה לאגרות שמשלמות חברות סלולריות במדינות אחרות בעולם https://zmanavir.co.il/cellular/24565/.
משמעות הדרישה היא שמשרד התקשורת בוחן את האפשרות לערוך עבודה מקיפה בנושא האגרות, זאת בעקבות בקשת החברות הסלולריות. לצורך כך, המשרד זקוק למידע שעומד בבסיס חוות הדעת שהוכנה על ידי חברת הייעוץ, הטוענת כי האגרות בישראל גבוהות מדי ביחס לעולם.
מחד גיסא, ניתן להעריך בעקבות הפנייה כי המשרד מעוניין לקדם עבודה בנושא. מאידך גיסא, יש הסבורים כי המשרד עדיין אינו נחוש דיו לבצע את העבודה ומחפש תירוץ להימנע מכך.
חשוב לציין כי החברות הסלולריות כבר הודיעו למשרד התקשורת שבכוונתן לעתור לבג"ץ בשל העובדה שמחירי האגרות נותרו גבוהים, וזאת מבלי שנערכה בדיקה כלשהי המצדיקה זאת. מדובר בצעד משמעותי המעיד על חומרת המצב מנקודת מבטן של החברות.
נזכיר כי החברות משלמות כיום אגרות תדרים בשיעור גבוה משמעותית בהשוואה לשנה שעברה. זאת לאחר שמשרד האוצר ביטל את ההנחה בשיעור של 28% שניתנה להן על תדרי דור 5 שרכשו בשנת 2020.
ההחלטה על ביטול ההנחה התקבלה בניגוד לעמדתו של משרד התקשורת, הסבור כי נדרשת עבודה כלכלית מעמיקה בנושא. עם זאת, בשל מצוקת כוח אדם וריבוי משימות, המשרד אינו יכול להתחייב שיוכל לבצע את העבודה הנדרשת עוד השנה, כפי שהחברות דורשות.
לאור המצב, סביר להניח שהחברות הסלולריות יעבירו את המידע שמשרד התקשורת ביקש. לאחר שיתקבלו אינדיקציות מהמשרד באשר לכוונותיו, החברות יחליטו כיצד להמשיך לפעול בנושא.
















