ענקית ציוד התקשורת השבדית אריקסון דיווחה על רבעון ראשון חזק לשנת 2025, עם עלייה חדה ברווחיות ושיפור בביצועים התפעוליים, בעיקר בשוק האמריקאי. עם זאת, החברה מזהירה מהשלכות אפשריות של צעדי מגן ומכסים שמקדמת ארה"ב – צעד שעלול להכביד על מרווחי הרווח ברבעונים הקרובים.
ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו הכנסות אריקסון בכ-5.1 מיליארד דולר (בהמרה מ-55 מיליארד כתר שבדי לפי שער של כ-10.8 כתר לדולר), עלייה של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי זינק ל-2.45 מיליארד דולר – שיפור של 17% לעומת הרבעון המקביל, כאשר מרווח הרווח הגולמי עמד על 48.2%.
הרווח התפעולי טיפס ב-45% והסתכם ב-548 מיליון דולר, בעוד שהרווח הנקי עמד על 391 מיליון דולר – זינוק של 61% לעומת 2024. הרווח למניה הגיע ל-0.115 דולר לעומת 0.07 דולר ברבעון המקביל.
המגזר הבולט ביותר של החברה, תחום הרשתות (Mobile Networks), המשיך להוביל את התוצאות, עם הכנסות של כ-3.3 מיליארד דולר – עלייה של 6%. שיפור במרווח הגולמי ל-51% וה-EBITA שהגיע לכ-694 מיליון דולר מצביעים על ביצועים חזקים במיוחד, בעיקר בזכות השקעות מואצות מצד מפעילים בארה״ב.
הנהלת אריקסון מציינת כי החשש מהטלת מכסים בארה"ב על ציוד רשתות הגביר את קצב ההזמנות של מפעילים מקומיים כמו AT&T ו-T-Mobile, שחתמו על שיתופי פעולה עם החברה בתחומי אבטחת רשתות ו-API.
מנכ"ל אריקסון, ביורן אקהולם, התייחס לתוצאות החיוביות ולסביבה העסקית המאתגרת. הוא ציין כי החברה שמרה על מומנטום חזק ברבעון הראשון, למרות תנאים מאקרו-כלכליים משתנים, והדגיש את התחרותיות של אריקסון בשוק. אקהולם הביע ביטחון במעמדה החזק של החברה בתחום הרשתות הסלולריות והביע ציפייה ליציבות במגזר הארגוני במהלך 2025. הוא הדגיש את הגמישות של אריקסון, עם ייצור מבוזר קרוב ללקוחות, המאפשר לה להתאים עצמה לתנאים משתנים לאורך זמן. בנוגע להשפעת מכסים אפשריים בארה"ב, אקהולם ציין כי החברה אינה חסינה, אך היא עמידה, בזכות פריסת הייצור הגלובלית והיכולת להסתגל לשינויים. הוא הדגיש את המחויבות של אריקסון לשליטה על גורמים שניתן להשפיע עליהם ולהמשך אספקת פתרונות ללקוחותיה.
במגזר שירותי התוכנה והענן (Cloud Software & Services), ההכנסות נותרו יציבות סביב 1.2 מיליארד דולר, אך נרשם שיפור תפעולי שהעביר את המגזר מהפסד לרווח קל של כ-18 מיליון דולר. מנגד, מגזר ה-Enterprise, הכולל את Vonage, רשם ירידה קלה של 1% בהכנסות לכ-550 מיליון דולר, עם הפסד תפעולי מצטמצם של כ-46 מיליון דולר.
בתוך כך, פעילות ה-Enterprise Wireless Solutions – הכוללת פריסות של רשתות פרטיות (Private 5G) – צמחה ב-20% בשנה, מה שמעיד על ביקוש יציב לטכנולוגיות אלה.
בפילוח גיאוגרפי, אזור אמריקה רשם עלייה חדה של 26% במכירות (20% אורגנית), והגיע להכנסות של כ-1.9 מיליארד דולר. זאת לעומת ירידות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (כ-1.34 מיליארד דולר, ירידה של 5%), ובמיוחד בדרום מזרח אסיה והודו, שם נרשמה ירידה של 17% והכנסות של כ-667 מיליון דולר בלבד – בעיקר על רקע האטה בהשקעות של מפעילים בהודו.
על אף ירידה בתזרים החופשי ל-250 מיליון דולר (לעומת 342 מיליון אשתקד), החברה שומרת על מאזן יציב במיוחד, עם יתרת מזומנים נטו של כ-3.57 מיליארד דולר. מדובר על עלייה חדה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז עמד נתון זה על כ-1 מיליארד דולר בלבד.
בהנהלת החברה מציינים כי ברבעון השני צפויה השפעה של כ-1% שלילית על המרווח הגולמי בעקבות מכסים אפשריים מצד ארה"ב, לצד אי-ודאות כלכלית עולמית. עם זאת, אריקסון מדגישה את הגמישות שלה בשרשרת האספקה ואת הפריסה הגלובלית, שמאפשרות לה להתאים עצמה לתנאים משתנים.
















