חברת החשמל לישראל (חח"י) צפויה להגיש בזמן הקרוב בקשה רשמית למשרד התקשורת לביצוע ניסוי ראשון מסוגו בתחום תשתיות הסלולר, במסגרתו תיבחן הקמת רשת גישה סלולרית ב – 5G בטכנולוגיית MOCN אקטיבי (Multi Operator Core Network), שתשמש בו זמנית שתי חברות סלולריות בישראל. לזמן אוויר נודע כי הניסוי צפוי להתבצע בשיתוף פעולה עם אריקסון. בעבר חח"י ביצעה ניסוי ברעננה.
מטרת הניסוי היא לבחון את היתכנות השימוש בתשתית הקיימת של חח"י – עמודי חשמל, תחנות משנה ורשתות הסיבים של רשת החלוקה – כפלטפורמה לשירותי רדיו סלולריים עבור מספר מפעילים. בשלב זה, צפויות להשתתף בניסוי שתיים מחברות הסלולר הפועלות בישראל, מתוך כוונה לבדוק את ההיתכנות לשיתוף פעיל ברמת התשתית והספקטרום כאחד.
















