בעקבות גל השריפות שפרץ היום בבוקר באזור הרי ירושלים, משרד התקשורת פרסם היום עדכון על מצב תשתיות התקשורת הנייחת והסלולרית באזורים שנפגעו. מהנתונים שהתקבלו במשרד, עולה כי 22 אתרי סלולר קרסו, רובם המוחלט בשל הפסקות חשמל ממושכות שנגרמו כתוצאה מהשריפה.
למרות הנפילה המשמעותית במספר האתרים, החברות הסלולריות – פלאפון, פרטנר, סלקום והוט מובייל – מדווחות כי ישנו כיסוי תקשורתי מספק לכוחות החירום הפועלים בשטח, והן שומרות עימם על קשר רציף לשם תיאום פעולות. גורמים בתחום מציינים כי בחלק מהמקרים מופעלות תחנות ניידות או מערכות גיבוי אחרות כדי להבטיח המשכיות שירות באזורים רגישים.
במישור התקשורת הנייחת, נמסר כי אין פגיעה בתשתיות של החברות בזק, HOT, IBC ופרטנר, ונראה כי הרשתות הקוויות ממשיכות לפעול באופן תקין. הודות להנחת התשתיות התת-קרקעיות ולעמידותן בפני אירועים סביבתיים, רשתות אלו שמרו על פעילות מלאה גם בזמן המשבר.
שר התקשורת מסר כי הנחה את מנכ״ל משרדו להמשיך לעקוב מקרוב אחר מצב התשתיות, לשתף פעולה עם גופי ההצלה והביטחון בכל צורך מבצעי, ולהבטיח תיקון מהיר ובטוח של האתרים שנפגעו.
עוד הוסיף השר: ״אני מודה לחברות התקשורת על שיתוף הפעולה והאחריות שהפגינו לנוכח האירוע החריג. נמשיך ללוות את ההתפתחויות ולעשות כל שניתן כדי להבטיח תקשורת סדירה לכלל הגורמים הפועלים בשטח. מעל לכל, אני מצדיע ללוחמי האש, כוחות ההצלה והביטחון על עבודתם המסורה והבלתי מתפשרת״.
הכתבה תמשיך להתעדכן ככל שיתקבלו פרטים נוספים מהשטח או מהמשרד.
















