חברת התקשורת פרטנר פרסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2025, שהיו נמוכות מהערכות האנליסטים ובתגובה ירדה מניית החברה אתמול עם סגירת המסחר בכ – 4%. על פי דו"ח שפרסמה מנהלת מחלקת המחקר של בית ההשקעות לידר שוקי הון, סבינה לוי, החברה הציגה הכנסות של 810 מיליון שקל, לעומת תחזית של 830 מיליון שקל, וכן רווח EBITDA של 287 מיליון שקל לעומת צפי ל-297 מיליון שקל.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-64 מיליון שקל, נמוך מהציפייה ל-68 מיליון שקל. הפער נבע בעיקר מהכנסות נמוכות יותר ממכירת ציוד תקשורת.
בדוחותיה, ציינה פרטנר כי הפגיעה ברווח משירותי הנדידה ביחס לתקופה שלפני המלחמה הייתה זניחה. החברה אף הכירה במהלך הרבעון בתקבולי תגמולים מביטוח לאומי בסך של כ-4 מיליון שקל.
התזרים החופשי של החברה הסתכם ברבעון ב-104 מיליון שקל, שיפור משמעותי לעומת תזרים שלילי של כ-3 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-24 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בתזרים נבע בעיקר מרמת השקעות נמוכה יותר, שהסתכמה ב-118 מיליון שקל, לעומת כ-122 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-172 מיליון שקל ברבעון המקביל. כמו כן, שינויים בסעיפי ההון החוזר תרמו מעל 50 מיליון שקל לתזרים.
החוב הפיננסי נטו של פרטנר עלה על רקע חלוקת דיבידנד, והסתכם ב-394 מיליון שקל, לעומת 254 מיליון שקל ברבעון הקודם. סך התשלומים ברבעון בגין הסכם ה-IRU (זכויות שימוש בלתי חוזרות בתשתיות) הסתכם ב-55 מיליון שקל.
במגזר הסלולר, מצבת המנויים גדלה במהלך הרבעון בכ-1,000 מנויים, אולם מצבת מנויי ה-Paid Post (לקוחות בתשלום מראש) נותרה יציבה ביחס לרבעון הקודם. מצבת מנויי דור 5 המשלמים הסתכמה בכ-638,000, גידול של כ-59,000 ביחס לסוף 2024.
ה-ARPU (ההכנסה הממוצעת למנוי) נותר יציב ביחס לרבעון הקודם, ברמה של כ-42 שקל, משקף גידול של 1 שקל ביחס לרבעון המקביל. העלייה ב-ARPU נובעת מגידול בהכנסות משירותי נדידה ומחבילות סלולר, אשר קוזזה בחלקה על ידי סיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל.
במגזר האינטרנט, מצבת מנויי הסיבים גדלה במהלך הרבעון בכ-11,000 ומצבת מנויי התשתית הכוללת גדלה בכ-6,000 ביחס לרבעון הקודם. עם זאת, החברה הציגה ירידה של כ-2,000 במצבת מנויי הסיבים ברשת Partner עצמה, מגמה שלדעת לידר עלולה להימשך גם ברבעונים הבאים.
ה-ARPU למנוי אינטרנט הסתכם בכ-92 שקל, לעומת כ-89 שקל ברבעון המקביל ו-91 שקל ברבעון הקודם. כ-90% ממנויי הטלוויזיה של החברה נמצאים בחבילות משולבות מבוססות אינטרנט.
סבינה לוי, מציינת בדו"ח כי "תוצאות הרבעון לא מגלמות בשורה של ממש, כאשר עיקר המיקוד ממשיך להיות סביב קצב השיפור בהכנסות משירותי הסלולר והפוטנציאל העתידי להגדלת מצבת מנויי הסלולר".
לוי מוסיפה כי הנהלת החברה ציינה לאחרונה שהצעדים שננקטו לשיפור התהליכים ומבנה ההוצאות התחילו לבוא לידי ביטוי בתוצאות, אולם עדיין לא באים לידי ביטוי באופן מלא. "אנו מעריכים כי יידרשו מספר רבעונים נוספים על מנת שנוכל לקבל פרספקטיבה טובה ביחס לסוגיה", היא כותבת.
בדו"ח מציינת לוי כי העסקה עם יס בתחום הטלוויזיה מגלמת פוטנציאל להשבחת פעילות החברה בתחום, כולל הגדלת בסיס הלקוחות ושיפור במבנה ההוצאות. "אנו מקווים שהחברה תוכל לספק פרטים נוספים שיאפשרו לאמוד בצורה טובה יותר את התרומה הפוטנציאלית של העסקה לתוצאות ולשווי, אם כי לדעתנו הסיכוי שההנהלה תספק פרטים משמעותיים בשיחת המשקיעים הקרובה אינו גבוה", היא מוסיפה.
על אף האכזבה מהדוחות, לידר שוקי הון ממשיכה להמליץ על פרטנר בתשואת יתר, עם מחיר יעד של 31.5 שקל למניה, המשקף פוטנציאל עלייה של כ-32.5% ממחיר המניה הנוכחי העומד על 23.78 שקל.
"אמנם תוצאות הרבעון לא הביאו איתן בשורה של ממש והיו נמוכות ביחס לתחזיות שלנו ברמת ההכנסות והרווח, אולם לדעתנו הדוחות לא מצדיקים ירידה כל כך משמעותית במחיר המניה", כותבת לוי. "אנו בדעה כי התזרים החזק שהציגה החברה ברבעון, בשילוב עם צפי לשיפור הדרגתי בתוצאות וירידה נוספת בגובה ה-Capex (השקעות הוניות), לצד התרומה הפוטנציאלית של העסקה עם יס, מייצרים אופק לעלייה בתזרימים של פרטנר בשנים הבאות".
האנליסטית מוסיפה כי הירידה הניכרת שצפויה בתשלומי IRU לבזק ב-2028 תספק "רוח גבית משמעותית נוספת לתזרים של החברה בטווח הבינוני". כמו כן, היא מעריכה כי החברה תבחן חלוקות דיבידנד נוספות בעתיד הקרוב, "מה שיתרום לאטרקטיביות של החשיפה למניה".
מתחילת השנה רשמה מניית פרטנר עלייה של 4.6%, כאשר שווי השוק של החברה עומד כיום על 4.43 מיליארד שקל.

















באמת תסביריבתור אנליסטית למה את ממשיכה להמליץ על משהו שלא שווה המלצה כי בסך הכל אין להם אופק לחידושים הם מוכרים את אותם מוצרים ושירותים כבר שנים ועסקת יס לא תביא להם ישועה אלא תכניס כס קטן מעמלות קופונים?