במחלוקת רגולטורית מתמשכת המעכבת את התקדמות התקשורת הסלולרית בישראל, במשרד התקשורת ובפלאפון סבורים כי המשטרה לא ששה לסייע ליוזמת משרד התקשורת לקדם ניסוי של חברת פלאפון בתדרים הגובלים ברשת ניצן, כך נודע לזמן אוויר.
ניסוי פלאפון מיועד להתבצע בתחום תדרים שבו רשת ניצן פועלת, ועל מנת למנוע הפרעות הדדיות חייב להיות תיאום מדוקדק בין החברות. המשטרה ביקשה לדחות את הניסוי של פלאפון עד לאחר ל"ג בעומר מכיוון שלא רצתה לקחת סיכונים מיותרים בעת אירוע המונים רחב. אולם כעת נראה שהיא ממשיכה לגרור רגליים ולדחות את התיאום הנדרש מול משרד התקשורת ופלאפון https://zmanavir.co.il/cellular/28502/.
בפלאפון, פרויקט פינוי התדרים הישנים וקבלת תדרים חדשים הוא בעל חשיבות רבה. החברה נערכה לו מבעוד מועד וממתינה כעת להוצאתו לפועל. הדבר מייצג מאמץ משמעותי של ההיערכות לעתיד הטכנולוגי, בו יפעלו בישראל רק טכנולוגיות דור 4 (LTE) ודור 5 (5G).
במקביל לעיכובים, משרד התקשורת שוקל לנקוט צעדים תקדימיים נוכח החשש שמשטרת ישראל לא תפנה את רשת ניצן במועד שנקבע – 31 בדצמבר 2025. במסגרת זו, המשרד בוחן אפשרות להטיל על המשטרה חיובי אגרות תדרים עבור השימוש בתדרים הסלולריים המשמשים את הרשת.
הצעד החריג הזה מעיד על רמת הדחיפות והחשש הרגולטורי מפני פגיעה בתוכנית הלאומית לשדרוג התקשורת הסלולרית. האפשרות לחייב את המשטרה בתשלום אגרות בסכומים משמעותיים, בדומה לתשלומים שמשלמות החברות הסלולריות – העומדים על עשרות מיליוני שקלים בשנה, מהוות אמצעי לחץ כלכלי חסר תקדים.
במשרד התקשורת שוררת תמימות דעים שגם אם המשטרה לא תפנה את תדריה עד סוף השנה, כפי שכבר פורסם, פלאפון וסלקום יקבלו תדרים חדשים במקום התדרים בדור 2-3 וזאת לטובת טכנולוגיות דור 4-5 – גם במחיר שיהיו הפרעות הדדיות.
כל פרויקט נוסף שמוטל כרגע על המשטרה, ובמיוחד כאשר מדובר בפרויקט הנדסי בעל חשיבות כה גדולה מבחינתה, היא פשוט מתקשה להתמודד עימו, בעיקר בשל קשיים תקציביים ומחסור חמור באנשי מקצוע ברמה גבוהה.
















