חברת סלקום הציגה תוצאות רבעון ראשון חזקות שעלו על הציפיות בכמה פרמטרים מרכזיים, כך עולה מהדוח שפרסמה אתמול מנהלת המחקר סבינה לוי מלידר שוקי הון. האנליסטית ממליצה על המניה בדירוג "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 30 שקל למניה, שיעור של כ-17% מעל המחיר הנוכחי.
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.117 מיליארד שקל, דומה לצפי של האנליסטית שעמד על 1.112 מיליארד שקל. ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) הגיע ל-349 מיליון שקל, זהה לתחזית, המשקף שיעור רווחיות של 31.4%. עם זאת, הרווח הנקי הפתיע לחיוב והגיע ל-60 מיליון שקל, גבוה ב-36% מהצפי שעמד על 44 מיליון שקל.
לידר מציינים כי "הרווח הנקי היה גבוה יותר על רקע תרומה משמעותית ביחס לצפי של ההכנסות האחרות". כמו כן, הופתעה לחיוב מההכנסות ממכירת ציוד במגזר הנייד, שהציגו גידול מרשים גם ביחס לציפיותיה וגם ביחס למגמה שנראתה אצל שאר חברות התקשורת.
התזרים החופשי של החברה השתפר באופן דרמטי והסתכם ב-94 מיליון שקל, לעומת 71 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התזרים כלל תשלום IRU (זכויות שימוש בתשתית) של כ-35 מיליון שקל והשקעות הון של כ-149 מיליון שקל.
החוב הנקי של החברה הצטמצם להיקף של כ-1.625 מיליארד שקל, לעומת כ-1.7 מיליארד שקל ברבעון הקודם וכ-1.855 מיליארד שקל ברבעון המקביל. סך הכל, החוב הנקי קטן במהלך השנה האחרונה בכ-230 מיליון שקל – נתון המעיד על חיזוק המצב הפיננסי של החברה.
למרות האתגרים התחרותיים בשוק הסלולר, סלקום הצליחה להציג ביצועים מרשימים במגזר זה. הכנסות משירותי הסלולר צמחו בשיעור גבוה של 8.6% (כ-32 מיליון שקל) ביחס לתקופה המקבילה, תוצאה המובילה את הענף. לשם השוואה, פלאפון הציגה צמיחה של 7.9% (כ-26 מיליון שקל) ופרטנר צמחה ב-4.9% (כ-16 מיליון שקל).
ה-ARPU (הכנסה ממוצעת ללקוח) של סלקום השתפר ב-2.5 שקל ביחס לרבעון המקביל, שיפור גבוה יותר מזה שהציגו פרטנר (שיפור של 2 שקל) ופלאפון (שיפור של שקל אחד). האנליסטית מציינת כי "בהשוואה לפרטנר ופלאפון, סלקום הצליחה להציג שיפור גבוה יותר ב-ARPU האבסולוטי".
עם זאת, שיעור הנטישה עלה ל-8.3% לעומת 6.4% ברבעון הקודם, אך לדברי האנליסטית, "מדובר בזליגה ופערי עיתוי ביחס ללקוחות פרה פייד", וממוצע שני הרבעונים משקף רמה יציבה.
במגזר הנייח, הכנסות החברה היו מעט נמוכות מהצפי, בעיקר בשל הכנסות נמוכות יותר ממכירת ציוד. עם זאת, מצבת מנויי תשתית האינטרנט המשיכה לגדול – מצבת לקוחות הסיבים עלתה בכ-12 אלף לקוחות לרמה של כ-334 אלף, המהווים 87.7% מסך המצבת.
ה-ARPU משירותי האינטרנט צמח ב-10% ביחס לתקופה המקבילה לרמה של כ-97.9 שקל, גידול המיוחס להמשך העברת לקוחות לתשתית הסיבים המתקדמת יותר.
האנליסטית צופה המשך שיפור הדרגתי בתוצאות החברה ומעריכה כי התזרים החופשי לשנת 2025 כולה יהיה גבוה ביחס לרמות של 2024. עם זאת, היא מציינת מספר סימני שאלה: השפעות ביטולי הטיסות שלחברות זרות על הכנסות משירותי הנדידה ברבעונים הבאים, והדינמיקה התחרותית בסקטור הסלולר.
בין ההזדמנויות המשמעותיות העומדות בפני החברה: החלטה אפשרית למכור את חלקה ב-IBC, מהלך שעשוי להוביל להפחתה משמעותית ברמת המינוף ולגלם אפסייד לשווי המניה. כמו כן, השלמת העסקה עם הוט בתחום הטלוויזיה עשויה לתרום לשיפור משמעותי במבנה ההוצאות של סלקום.
בסיכום הניתוח, האנליסטית מתרשמת לחיוב מתפקוד ההנהלה ומהביצועים של החברה ברבעון. "אנו מתרשמים לחיוב מתפקוד ההנהלה ומהביצועים של החברה ברבעון, לרבות הצלחתה להציג צמיחה מרשימה בתוצאות מגזר הסלולר, על אף הגברת הלחצים התחרותיים בסקטור", כותבת לוי.
המניה נסחרת כיום במחיר של 25.72 שקל עם שווי שוק של כ-4.29 מיליארד שקל, ורשמה תשואה של 24% מתחילת השנה. האנליסטית ממשיכה להמליץ על המניה בדירוג "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 30 שקל, המבוסס על מודל היוון תזרים מזומנים.
















