חברת פלאפון ערוכה לקיום ניסוי ראשון מסוגו בתדרי 800 מגה-הרץ – אך על רקע ההסלמה הביטחונית, הוחלט לדחות את מועדו עד להודעה חדשה. אף שהמשרד התומך במהלך אישר עקרונית את קיום הניסוי, קיים עיכוב בשל הסתייגות מצד משטרת ישראל, שמפעילה את רשת "ניצן" הפועלת בתחום תדרים סמוך, בשל המלחמה.
כפי שדווחנו פלאפון השלימה את ההיערכות הלוגיסטית לניסוי וייעדה שלושה אתרים לצורך כך. הניסוי נועד לבחון הפעלה ראשונית של תדרים בתחום ה־800 מגה-הרץ, כחלק ממהלך לאומי נרחב של משרד התקשורת שנועד לפנות את תדרי הדור ה־2 וה־3 ("הגיגה הראשון" בלשון מקצועית), ולהעבירם לדור החמישי ולשימושים מתקדמים נוספים.
במשרד התקשורת מציינים כי ניסוי כזה הוא קריטי לקראת הקצאת תדרים עתידית במסגרת הרפורמה הכוללת, אולם בשלב זה מעדיפים שלא להסתכן בפעולה טכנולוגית העלולה, גם אם בסבירות נמוכה, לשבש תשתיות ביטחוניות או אזרחיות רגישות. במשטרה חוששים מהפרעות אפשריות לרשת "ניצן", המשמשת לצרכים מבצעיים קריטיים.
למרות זאת, גם במשרד וגם בפלאפון מדגישים כי הסיכוי להפרעות ממשיות זניח. פלאפון אף הביעה נכונות לשתף פעולה מלא עם גורמי הביטחון במקרה של תקלות בלתי צפויות, ואף להתאים את אתרי הניסוי בהתאם לצרכים שיעלו בשטח. עם זאת, בשלב זה, על רקע הרגישות הביטחונית, הוחלט כאמור להמתין לרגיעה בטרם יינתן האישור הסופי לביצוע הניסוי.
















