משרד התקשורת, בשיתוף רח״ל ומשרד האוצר, אישר היום (ה׳) מענק בסך 9 מיליון שקל לחברות סלקום, פלאפון ו-PHI (פרטנר והוט מובייל) לצורך התקנת מקורות אנרגיה מגוּבים ב-196 אתרי סלולר מוגדרים קריטיים בגוש דן https://zmanavir.co.il/cellular/28995/. האישור התקציבי ניתן פחות מ-48 שעות לאחר סגירת הקול הקורא שפורסם ב-16 ביוני, ומסמן לוחות זמנים חריגים במהירותם.
לדברי משרד התקשורת, העבודות יחלו מיידית: חלק ניכר מהאתרים יחוברו למערכות גיבוי בתוך שבועיים, והפרויקט כולו יושלם בתוך חודש. נזכיר כי במהלך השנה החולפת כבר חוזקו 660 אתרי סלולר במטרופולין חיפה ובעוטף עזה, לצד חיבור מאות אתרים נוספים לגנרטורים של בתי חולים, קניונים ומתקני תשתית חיוניים.
המהלך נועד להבטיח רציפות שירות סלולרית במקרה של הפסקות חשמל ממושכות – תרחיש שהתממש באירועי 7 באוקטובר 2023 והוביל לשיבושי תקשורת חמורים. חיזוק האתרים יאפשר קבלת התראות פיקוד העורף, ביצוע שיחות חירום ותיאום בין כוחות הצלה גם בתנאי משבר.
במשרד התקשורת ציינו כי התעדוף בוצע בהתאם להנחיות רח״ל ויתמקד ברשתות הדור הרביעי והחמישי. המימון יכסה בין היתר רכישת גנרטורים, מערכות מצברים משודרגות ותשתיות דלק, כשכל חברה תקבל תקציב יחסי להיקף האתרים שבאחריותה.
















