סיכום נתוני הניודים במחצית הראשונה של 2025 חושף תמונה מעט מפתיעה בשוק הסלולר הישראלי, עם פערים ניכרים בין החברות הגדולות ובולטות של המפעילים הווירטואליים בגיוסי הלקוחות.
פלאפון: מובילה בנטישות נטו למרות גיוס משמעותי
בקרב ארבעת המפעילים הסלולריים הגדולים, פלאפון הפתיעה ולא לטובה עם מאזן חלש מבחינת נטו, עם גרעון של כ – 18 אלף לקוחות. הנתון הזה נובע מפער בין כ – 152 אלף לקוחות חדשים שהתניידו לחברה לבין כ – 170 אלף שעזבו אותה. למרות היקף מצטרפים נאה, שיעור הנטישה היה גבוה במיוחד, וייתכן שמדובר במהלך סדור של ויתור על לקוחות שמחפשים מחיר נמוך בכל מחיר ומיקוד בגיוס של לקוחות 5G.
סלקום: גם כאן נטישה נטו, אך בהיקף נמוך יותר
קבוצת סלקום, הכוללת גם את פעילות גולן טלקום, רשמה נטישה נטו של כ – 5,800 לקוחות. החברה הצליחה לגייס כ – 191 אלף לקוחות חדשים במחצית השנה, אך איבדה כ – 197 אלף לקוחות שעברו למפעילים אחרים.
פרטנר: הנטישה הנמוכה ביותר בקרב הגדולות
פרטנר סיימה את התקופה עם נטישה נטו של כ – 3,800 לקוחות בלבד. החברה גייסה כ – 146,500 לקוחות חדשים, אך ננטשה על ידי כ – 150,350 לקוחות – הפער הנמוך ביותר בין כניסה ליציאה מבין ארבע המפעילים הגדולים בשוק.
הוט מובייל: מגייסת הכי הרבה אך עדיין במאזן שלילי
הוט מובייל בלטה במיוחד, ויש לומר כבשגרה, במספר הלקוחות החדשים שצירפה – כ – 223,400 לקוחות – אך נאלצה להתמודד עם שיעור נטישה גבוה של כ – 228,230 לקוחות, שהוביל למאזן נטו שלילי של כ – 4,800 לקוחות.
המפעילים הווירטואליים: רמי לוי ואקספון 018 בולטים בגיוס נטו
בקרב המפעילים הווירטואליים בלט רמי לוי תקשורת עם מאזן נטו חיובי של כ – 17,100 לקוחות. החברה גייסה כ – 44,900 לקוחות חדשים ואיבדה כ – 27,800 בלבד. לוי ממוקד במגזר החרדי ומצרף לקוחות עם ARPU נמוך במיוחד.
אקספון 018 מבית חזי בצלאל, השחקנית החדשה יחסית בשוק, רשמה גיוס נטו חיובי משמעותי אף היא, עם תוספת של כ – 14,420 לקוחות. החברה גייסה כ – 20,290 לקוחות וננטשה על ידי כ – 5,900 בלבד.
לעומתם, wecom סיימה את התקופה במאזן נטו שלילי של כ – 7,000 לקוחות, לאחר שגייסה כ – 24,500 לקוחות חדשים אך איבדה כ – 31,600.
019 מובייל רשמה גיוס נטו חיובי של כ – 6,700 לקוחות (34,300 כניסות לעומת 27,600 יציאות).
סיכום שוק הניודים
בסך הכול בוצעו במחצית הראשונה של 2025 כ-848,800 ניודים בשוק הסלולר, כולל מפעילים וירטואליים קטנים יחסית, מספר המעיד על תחרות עזה ודינמיות גבוהה עם ממוצע של כ-140 אלף ניודים בחודש, שזה מספר שהוא יחסית גבוה ביחס למצופה משוק שנמצא במלחמה.

















מפעילים הווירטואליים מצייעם את החבילות הכי אטרקטיביות והמפעילים הרגילים ממשיכים לחשוב שהציבור מטומטם וימשיך איתם בכל מחיר . זה בדיוק כמו שהציבור עדיין ממשיך לחשוב, שאל על היא חברת התעופה הכי טובה והכי בטוחה כשבעצם זה קשקוש מטופש שנכנס לאנשים בראש לפני שנים רבות ולא יצא להם .
אין סיבה לא לנטוש את החזירות הגודלות שדופקות לאנשים בראש עם דור 5 וחבילות ענקיות כשמרבית הלקוחות ממילא גולשים ב WIFI בכל מקום אפשרי ( בעיקר בית אוב עבודה ) ולא צורכיפ את הכמויות האדירות שמוצעות בחבילות לגבי דקות שיחה ו SMS -ים
הכל קשקוש שיווקי מ אורגן כי החברות יודעות שאף אחד כמעט לא זקוק לזה מלכתחילה.