המדינה תפטור מתנדבי כיתות כוננות מתשלום אגרה על מכשירי קשר
הפטור יחול רטרואקטיבית מה־7 באוקטובר 2023 ועד סוף אוקטובר 2025
בהמשך לאישור ועדת הכלכלה, חתם שר התקשורת שלמה קרעי על תקנות הקובעות פטור מתשלום אגרה עבור מכשירי קשר – בהתאם למספר חברי כיתת הכוננות הפעילה – ולתחנות ממסר המשמשות את הכיתות, בכפוף לתצהיר מהרשות המקומית. הפטור יינתן רטרואקטיבית מה־7.10.2023 ועד ל־31.10.2025.
המהלך צפוי להקל על פעילות מתנדבי כיתות הכוננות בשטח, וכאמור ניתן כמענה מיידי לתקופות החירום. בהמשך לדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה, לכיתות הכוננות ניתנו ארבעה חודשים נוספים (עד יום 31.10.2025) להסדיר את הפעלת מכשירי הקשר בפטור מאגרה מול צה״ל והמשטרה.
כיתות הכוננות יצטרכו לפנות לממונים עליהן, בין אם פקע"ר או המשטרה, שישלבו את המכשירים לתוך המערכת שלהן לצורכי הטמעה. לאחר המועד הנקוב לעיל, יפקע הפטור מאגרה.
גידול חד בשימוש במכשירי קשר מאז תחילת הלחימה
משרד התקשורת מסר כי כיתות הכוננות, שפועלות תחת צה״ל והמשטרה, מילאו תפקיד קריטי בהצלת חיים מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר 2023. עם זאת, המענה להעברת תקשורת מבצעית בין חברי כיתות הכוננות, היה בתחילת המלחמה חסר ולא מיטבי. מאז פרוץ המלחמה, חל גידול חד במספר כיתות הכוננות הפעילות ובהיקף מכשירי הקשר שנרכשו על ידי חברי כיתות הכוננות והרשויות המקומיות. על מנת לתמוך בצורך המבצעי בהעברת מסרים מיידיים בין חברי כיתות הכוננות, החליט שר התקשורת לפטור מתשלום אגרה בגין מכשירי הקשר האלו.
















