משרד התקשורת פותח שוק תשתיות הסלולר ליזמים חיצוניים
המדיניות החדשה תאפשר לחברות הסלולריות לשכור תשתית רדיו מגורמים חיצוניים
משרד התקשורת יפרסם בתחילת השבוע הבא מדיניות חדשה הפותחת את שוק תשתיות הסלולר לראשונה. המדיניות תאפשר לחברות הסלולריות להשתמש בפתרונות תשתית של יזמים חיצוניים לצורך הקמת אתרים ומוקדי רדיו.
המהלך יאפשר ליזמים חיצוניים להקים, להחזיק ולהשכיר תשתית רדיו למפעילי הסלולר. כך תיפרץ הדרך הכלכלית הנוכחית שבה כל חברה בונה את כל התשתית בעצמה.
מגבלות על השחקנים החדשים
המשרד קבע מגבלות חדות על המודל החדש. היזמים לא יוכלו להיות מפעילים סלולריים בעצמם אלא רק לספק שירותים על בסיס התדרים של בעל הרישיון. המדיניות אוסרת בעלות צולבת בין היזמים לחברות הסלולריות.
רשויות מקומיות לא יוכלו לפעול כיזמים. המגבלה נועדה למנוע הדרת שחקני תשתית אחרים בהליכי הרישוי או בגישה לנכסים ציבוריים.
המשרד מאמין שפתיחת השוק תייצר דינמיקה כלכלית שתפעל את פעולתה. במשרד משוכנעים שהחברות יסכימו בסופו של דבר ויעבירו חלק מהתשתיות שלהן ליזמים חיצוניים כי הדבר ישתלם להן כלכלית.
השאלה הגדולה מה יהיה עם חח"י?
חברת חשמל נמנית על המועמדות הבולטות להיכנס לתחום. החברה רוצה לנצל את רשת החלוקה שלה לטובת הקמת אתרים סלולריים קטנים ולמכור זמן אוויר לחברות הסלולריות.
חח"י ממתינה בקוצר רוח לפרסום ההחלטה הסופית. החברה רואה בפתיחת השוק הזדמנות להפיק רווחים נוספים מהתשתית הקיימת שלה ברחבי הארץ.
המהלך מהווה שינוי מהותי בתחום תשתיות הסלולר בישראל. זו הפעם הראשונה שהמשרד פותח את התחום לגורמים חיצוניים באופן רחב ומסודר.
















