הרשות להגנת הפרטיות קנסה את הוט מובייל ב-70,000 שקל על פניות שיווקיות לא חוקיות
לקוח עבר התלונן בעקבות פניות חוזרות ונשנות להסיר את פרטיו
לקוח עבר של הוט מובייל הגיש תלונה לרשות להגנת הפרטיות לאחר שהחברה או מי מטעמה הטרידו אותו בפניות חוזרות ונשנות. הלקוח חדל להיות לקוח פעיל בשנת 2018. החברה המשיכה לפנות אליו בהצעות שיווקיות למרות בקשותיו החוזרות להסרת פרטיו, ובעקבות זאת החליטה הרשות לקנוס את החברה.
הרשות בדקה את התלונה. היא מצאה כי בין 2022-2025 בוצעו מעל 20 פניות טלפוניות ובמייל אל המתלונן. הפניות המשיכו גם אחרי שהלקוח דרש במפורש להסיר את פרטיו.
ההפרות שנמצאו
שימוש לא חוקי במידע
הוט מובייל השתמשה במידע לקוחותיה בניגוד למטרה המקורית. החברה הפרה הוראות חוק הגנת הפרטיות. בנוסף, נמצא כי החברה לא הודיעה ללקוח בעת איסוף המידע על השימושים העתידיים. היא לא הבהירה שהמידע ישמש להצעות שיווקיות גם לאחר סיום ההתקשרות. כמו כן, החברה העבירה מידע למשווקים חיצוניים. היא לא יידעה את הלקוח על האפשרות הזו ולא קיבלה הסכמתו.
בעיות בדיוור הישיר
הרשות מצאה כי הוט מובייל הפרה כללי דיוור ישיר:
- לא ציינה שמדובר בדיוור ישיר
- לא הזכירה את מאגר המידע ממנו הופקו הנתונים
- לא הודיעה על זכות ההסרה מרשימת הדיוור
- לא ציינה זהות בעל המאגר ומקור המידע
התעלמות מבקשות הסרה
למרות פניות חוזרות של הלקוח, החברה המשיכה בפעילות השיווקית. הלקוח פנה למייל, בטלפון ודרך המועצה לצרכנות. בחלק מהמקרים החברה השיבה שהמספר "נחסם לשיווק", אך הפניות השיווקיות המשיכו. בעקבות זאת כאמור רשות הגנת הפרטיות הטילה קנס של 70,000 שקל על הוט מובייל. הרשות הודיעה כי תמשיך לפעול בנחישות נגד שימוש לא חוקי במידע אישי לצרכי שיווק ותנקוט פעולות אכיפה נוספות במקרים דומים.
מהוט מובייל נמסר: החברה פועלת בהתאם להוראות הדין ולנהלים פנימיים מחמירים.
החברה לומדת את החלטת הרשות.
















