IBI: סלקום מציגה יציבות, תזרים חזק ואפסייד במניה
בית ההשקעות מעלה את מחיר היעד ל-36 שקל למניה ושומר על המלצת "תשואת יתר" בעקבות שיפור במבנה ההוצאות, הפחתת החוב וצמיחה במגזר הקווי
בית ההשקעות IBI מפרסם סקירה חיובית על תוצאות סלקום לרבעון השני של 2025 ומעלה את מחיר היעד למניה על רקע המשך ההתייעלות, חיזוק התזרים והפחתת החוב. מנהל מחלקת המחקר האנליסט לירן לובלין מציין כי ההכנסות היו מעט מתחת לציפיות המוקדמות אך השורה התחתונה עמדה בתחזיות, בעיקר בזכות שיפור מתמשך במבנה ההוצאות.
ביצועים תפעוליים – יציבות בסלולר, צמיחה במגזר הקווי
במגזר הסלולר סלקום רשמה עלייה של כ-22 אלף לקוחות במהלך הרבעון ועלייה קלה ב-ARPU (בניכוי קישוריות שיחות נכנסות) ל-38.2 שקל. עליות המחירים בענף טרם באו לידי ביטוי מלא ולדברי לובלין יידרשו עוד מספר רבעונים עד שהשפעתן תחלחל באופן מלא לדוחות.
פעילות ציוד הקצה הושפעה לרעה מסגירת חנויות בתקופת המערכה מול איראן ומהיעדר השקות, עם תרומה נמוכה יחסית לרווח הגולמי. מנגד, מגזר הקווי המשיך להציג שיפור עקבי עם צמיחה ב-ARPU ובמספר המנויים הן בטלוויזיה והן בתשתיות אינטרנט, לצד הרחבת פריסת הסיבים וחיזוק השירותים על גבי רשת IBC. מספר מנויי הסיבים עמד על כ-341 אלף – עלייה של כ-7,000 מהרבעון הקודם.
שיפור במבנה ההוצאות ותזרים חזק
לפי IBI, סלקום ממשיכה להפחית הוצאות הנהלה, שיווק וכלליות, עם ירידה של כ-10% במחצית השנה הראשונה לעומת התקופה המקבילה, לצד צמצום השקעות. התוצאה היא שיפור בתזרים החופשי שהגיע ברבעון השני לכ-103 מיליון שקל, ירידה בחוב הפיננסי נטו לרמה של כ-1.5 מיליארד שקל, והצגת EBITDA מתואם של כ-351 מיליון שקל ורווח נקי של כ-64 מיליון שקל.
פוטנציאל חלוקת דיבידנד ואפסייד במניה
ב-IBI מעריכים כי סלקום מתקרבת לחידוש חלוקת הדיבידנדים, בין היתר הודות לשיפור בתזרים ולמכירת חלקה ב-IBC. המניה נסחרת במכפיל EV/EBITDA של כ-4.4 על תוצאות 2025, והסקירה מעלה את מחיר היעד ל-36 שקל – אפסייד של כ-20% ביחס למחיר השוק – תוך שמירה על המלצת "תשואת יתר".
לדברי לובלין, המגמות החיוביות בשוק יחד עם המשך ההתייעלות וצמיחה במגזרים המרכזיים תומכות באופטימיות להמשך השנה ול-2026.
















