זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
ניוזלטר
צור קשר
המייל האדום
יום שני, יוני 22, 2026
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
  • התחברות
  • הירשם
זמן אוויר
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית

בית כללי

חברות הסלולר נגד משרד התקשורת: עתרו לבג"ץ להפחתת אגרות התדרים

טוענות כי האגרות הגבוהות שהן משלמות נקבעו ללא בסיס כלכלי והפכו למס - ודורשות הנחה זמנית או עדכון עד סוף 2025

גד פרץ מֵאֵת גד פרץ
21/08/2025
זמן קריאה: קריאה של 1 דקות
276 3
A A
0
שתף בפייסבוקשתף בטוויטרhttps://www.linkedin.com/company/zmanavir/

חברות הסלולר תוקפות: עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת על אגרות התדרים

החברות טוענות כי הן משלמות מאות מיליוני שקלים בשנה על בסיס מנגנון מיושן משנת 1995, שנקבע "באופן שרירותי" ומבלי לשקף את ערכם הכלכלי של התדרים

חמש חברות הסלולר הגדולות בישראל – פרטנר, סלקום, פלאפון, הוט מובייל ו-וויקום מובייל – הגישו עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת ושר התקשורת, בדרישה להורות למדינה לעדכן לאלתר את אגרות התדרים הסלולריים או להעניק הנחה משמעותית עד לסיום הבחינה הכלכלית של ערכם. החברות טוענות כי נאלצות לשלם מדי שנה מאות מיליוני שקלים, סכום המצטבר לכ-400 מיליון שקל לשנה, "ללא כל בסיס כלכלי ותוך פגיעה ממשית ביכולתן להשקיע בתשתיות מתקדמות".

"האגרות הפכו למס לכל דבר"

בעתירה נכתב כי האגרות הקיימות, שנקבעו בתקנות הטלגרף בשנת 1995, אינן משקפות את ערכם הכלכלי של התדרים. "אגרות התדרים נקבעו באופן שרירותי, מבלי שבוצעה עבודה כלכלית לקביעת שווי התדרים וללא זיקה למטרתן המקורית – ייעול השימוש במשאב הציבורי המצוי במחסור", טוענות החברות. לדבריהן, כיום "האגרות הפכו למס לכל דבר, שאינו מבוסס על ערך השירות הציבורי, אלא מהווה כלי למילוי קופת המדינה".

אפליה לעומת מגזרים אחרים

החברות מדגישות כי בעוד שבתחום קווי הנל"ן האלחוטיים (שירותי נקודה לנקודה) ניתנה כבר בשנת 2015 הנחה של 70% עד לקביעת שווי כלכלי מעודכן, הרי שהסלולר לא קיבל כל הפחתה. "מדובר באפליה קיצונית ובלתי סבירה", נכתב בעתירה. "אין כל הצדקה לכך שמפעילים סלולריים, הנושאים בנטל הכלכלי הכבד ביותר, לא יזכו להקלות דומות, במיוחד כאשר משרד התקשורת עצמו מודה כי האגרות אינן תואמות את המציאות".

חוות דעת כלכליות: פי שלושה מהממוצע העולמי

בעתירה מצוטט דוח של חברת הייעוץ הבינלאומית Plum משנת 2024, שקבע כי גם לאחר מתן הנחות קודמות, אגרות התדרים בישראל נמצאות בקצה העליון של הטווח הבינלאומי. "האגרות בישראל גבוהות פי שלושה מהממוצע העולמי", נכתב בדוח. עוד הובהר כי "המגמה הבינלאומית היא ירידה באגרות, בעוד שבישראל נותרו הסכומים ללא שינוי במשך שלושה עשורים".

שורת פניות שלא נענו

העתירה מפרטת מסכת ארוכה של פניות מצד החברות למשרד התקשורת בשנים האחרונות:

  • באוגוסט 2024 ביקשו החברות להמשיך את ההנחה שניתנה במסגרת הוראת השעה לדור 4. לא התקבלה תגובה.

  • בספטמבר ואוקטובר 2024 פנו החברות שוב, בצירוף ניתוח כלכלי מקיף, וביקשו לקבוע אמות מידה ברורות לגובה האגרות. משרד התקשורת השיב כי "הנושא בבדיקה".

  • בנובמבר 2024, בפגישה רשמית במשרד, הודה סמנכ"ל הכלכלה דאז כי "יש צורך בקביעה מחודשת של האגרות", אך לא נקבעו לוחות זמנים.

  • גם פנייתן מ-29 באפריל 2025, בה ביקשו תשובה ברורה האם יושלם עדכון האגרות במהלך השנה, נותרה ללא מענה.

דברי שר התקשורת: "אין תמורה בעד האגרה"

בעתירה מצוטטים גם דברים שאמר שר התקשורת עצמו בוועדת הכלכלה ביוני 2024:
"חברות הסלולר משלמות אגרות של 400 מיליון שקלים בשנה. האגרות האלה לא חוזרות; אין תמורה לאזרחים בעד האגרה. זה לא מס על הרווח שכולם משלמים, אלא אגרה שאני לא חושב שיש הצדקה לכך שהיא תהיה כל כך גבוהה – היא פי שלוש מהממוצע העולמי".

במסגרת העתירה מבקשות החברות מבית המשפט להוציא צו על תנאי שיחייב את משרד התקשורת:

  1. לעדכן את האגרות עד סוף 2025 בהתאם לשווי הכלכלי של התדרים.

  2. או, עד לסיום הבחינה הכלכלית, להחיל הנחה זמנית משמעותית, בדומה להסדרי ההנחה שניתנו במגזרים אחרים.

לדברי החברות, "הימנעות המדינה מלעדכן את האגרות במשך שלושה עשורים, תוך הכרה מתמשכת בצורך הדחוף בעדכון, גורמת לפגיעה חמורה בקניינן של העותרות וביכולתן להשקיע בתשתיות מתקדמות לטובת הציבור".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "אכן המשרד קיבל את העתירה. אנו מתכוונים ללמוד אותה ולהשיב בהתאם".

העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין רועי בלכר, מוהנד נאסר ונוי זילברמן.

מצאתם טעות? כתבו לנו | המייל האדום גם בווטסאפ


מאמרים קשורים

סאגה לא פתורה סביב כניסת סטארלינק לישראל
אינטרנט

ספייס איקס שברה את שיא ההנפקות, אבל וול סטריט קנתה בעיקר את העתיד

12 ביוני 2026
גילת טלקום רוכשת זכויות שימוש בתשתית הסיבים של בזק ב-88 מיליון שקל
אינטרנט

אחרי העלייה החדה במניה: גילת טלקום מאשרת רכישה עצמית של עד 6 מיליון שקל

12 ביוני 2026
חלל תקשורת משנה כיוון: "הנכס האמיתי שלנו הוא הלקוחות, לא הלוויינים"
אינטרנט

חלל תקשורת משנה כיוון: "הנכס האמיתי שלנו הוא הלקוחות, לא הלוויינים"

11 ביוני 2026
פרויקט בדיקת הכיסוי הסלולרי יוצא לדרך
אינטרנט

נחשף בזמן אוויר |מפת הביצועים שתחשוף את פערי הסלולר בישראל

10 ביוני 2026
2.5 מיליון שקל גויסו בטורניר הפוקר של וראייטי: פרטנר בין נותנות החסות זו השנה הרביעית
כללי

2.5 מיליון שקל גויסו בטורניר הפוקר של וראייטי: פרטנר בין נותנות החסות זו השנה הרביעית

10 ביוני 2026
אירוע סייבר חסר תקדים: נתוני שיחות של כ-90 מיליון לקוחות AT&T נחשפו
אינטרנט

ב-AT&T מנסים לצנן את ההתלהבות מסטארלינק: "לא תחליף לרשתות הקרקעיות"

10 ביוני 2026
משרד התקשורת יתמוך במהלך של נתג"ז להיכנס לתחום הסיבים
אינטרנט

משרד התקשורת יתמוך במהלך של נתג"ז להיכנס לתחום הסיבים

9 ביוני 2026
לפני השקת הכלי של Ookla להשוואת ביצועי הסלולר: משרד התקשורת יפרסם שימוע
טכנולוגיה

לפני השקת הכלי של Ookla להשוואת ביצועי הסלולר: משרד התקשורת יפרסם שימוע

9 ביוני 2026
המינוי המפתיע בבזק: יקי זנו חוזר לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות
אינטרנט

המינוי המפתיע בבזק: יקי זנו חוזר לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות

9 ביוני 2026

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים מומלצים:

  • All
  • מומלצים
הרגולטור הבריטי חשף את תוכנית ה-AI שלו – וזה צריך לעניין כל מי שעוסק בתקשורת

הרגולטור הבריטי חשף את תוכנית ה-AI שלו – וזה צריך לעניין כל מי שעוסק בתקשורת

7 ביוני 2026
קרעי מתכוון לבדוק מדוע החברות הסלולריות מונעות ניסוי של חח"י בתחום הסלולר

בלעדי |קרעי דוחף לביטול ההפרדה המבנית בבזק – אך לא מתכוון לכפות פתרון

7 ביוני 2026
פרויקט הסלולר של חח"י: משרד התקשורת לא משוכנע שיוכל להשלים היערכות לתחילת עבודתו בשנה הבאה

הרגולציה חנקה את מיזם הסלולר של חברת החשמל: הסיכוי שייצא לפועל מתרחק

3 ביוני 2026
הוט מתקרבת לרשת הסיבים של בזק: תוכל לשווק סיבים גם מחוץ לאזורי IBC

הוט מתקרבת לרשת הסיבים של בזק: תוכל לשווק סיבים גם מחוץ לאזורי IBC

2 ביוני 2026
רמי לוי סלולר צירפה קרוב ל – 10 אלפים משתמשים חדשים תוך חודשיים

שוק הניוד בסלולר חזר במאי לפעילות מלאה

1 ביוני 2026
הממשלה הבריטית מקצה 40 מיליון ליש"ט לטובת 5G ברשויות מקומיות

הפער הצטמצם ל-4 אתרים: PHI נושפת בעורף סלקום במרוץ הדור החמישי

1 ביוני 2026
מיליון משתמשים כבר בדקו: כך בריטניה משנה את הדרך שבה בוחרים חברת סלולר

מיליון משתמשים כבר בדקו: כך בריטניה משנה את הדרך שבה בוחרים חברת סלולר

31 במאי 2026

סיפורים פופולריים

  • אירוע סייבר חסר תקדים: נתוני שיחות של כ-90 מיליון לקוחות AT&T נחשפו

    ב-AT&T מנסים לצנן את ההתלהבות מסטארלינק: "לא תחליף לרשתות הקרקעיות"

    131 מניות
    לַחֲלוֹק 52 צִיוּץ 33

מאמרים אחרונים

  • ספייס איקס שברה את שיא ההנפקות, אבל וול סטריט קנתה בעיקר את העתיד
  • אחרי העלייה החדה במניה: גילת טלקום מאשרת רכישה עצמית של עד 6 מיליון שקל
  • חלל תקשורת משנה כיוון: "הנכס האמיתי שלנו הוא הלקוחות, לא הלוויינים"

נושאים חמים

  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • ידיעה לתקשורת
  • פרסם אצלנו
  • צור קשר

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

  • התחברות
  • הירשם
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

ברוך שובך!

היכנס לחשבון שלך למטה

סיסמא נשכחת? הירשם

ליצור חשבון חדש!

מלא את הטפסים למטה כדי להירשם

כל השדות דרושים. התחברות

אחזר את הסיסמה שלך

אנא הזן את שם המשתמש או כתובת הדואר האלקטרוני שלך כדי לאפס את הסיסמה שלך.

התחברות
אתר זה משתמש בקובצי Cookie. על ידי המשך השימוש באתר זה אתה נותן הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. בקר במדיניות הפרטיות וקובצי ה-Cookie שלנו.

בדיקה 3C