הפתעה בשוק התקשורת: יריב לרנר וכלירמרק בוחנים רכישת הוט מובייל
בדיקה ראשונית: EY נבחרה כצוות נקי
איש העסקים יריב לרנר וקרן ההשקעות כלירמרק, בעלי מפעילת הסלולר wecom, בוחנים מהלך מפתיע לרכישת הוט מובייל. ל"זמן אוויר" נודע כי הקבוצה נכנסה לחדר המידע של הוט לאחר ששכרה צוות נקי מטעם EY, שיבחן את ההיתכנות הכלכלית לעסקה.
wecom היא המפעיל החמישי והקטן בשוק, הפועל כיום בשיתוף רשת עם סלקום. בבעלותה גם תדרים שהיא חולקת עם סלקום ובהתאם גם חלק מההשקעות. אם העסקה תצא לפועל, המשמעות היא כי wecom תצטרך לעבור לשיתוף רשת עם פרטנר במסגרת PHI, שכן הוט מובייל היא כיום השותפה של פרטנר.
המכשול העיקרי למהלך הוא רגולטורי – משרד התקשורת ורשות התחרות רואים ב-wecom שחקן עצמאי לכל דבר, גם אם קטן. עם זאת, כלירמרק כבר אינה מחוללת תחרות משמעותית, בין היתר על רקע ההוצאות הכבדות שלה על אגרות תדרים. לכן, הסיכוי לאישור העסקה עשוי להיות גבוה מהמקובל במיזוגים בין מפעילים.
נזכיר שפלאפון הביעה התעניינות ברכישת הוט מובייל https://zmanavir.co.il/cellular/29717/.
















