מיזם חדשנות לאומי בנגב המערבי – השקעה מתוכננת של 3 מיליון שקל
שיקום אזורי דרך חדשנות מתקדמת
משרד התקשורת הודיע על כוונתו לקדם מיזם חדשנות לאומי בנגב המערבי, בשיתוף רשות החדשנות והמרכז הטכנולוגי לביטחון ולחוסן (מטב"ח). על פי התכנון, ההשקעה הראשונית תעמוד על כ-3 מיליון שקל ותופנה להקמת אתרי ניסוי ותכניות פיתוח טכנולוגיות על בסיס תשתיות מתקדמות דוגמת רשתות 5G פרטיות, סיבים אופטיים ואתרי הרצה לסטארט-אפים.
המיזם צפוי להתמקד בתחומים מגוונים – אגריטק, ערים חכמות, תשתיות, בנייה ולוגיסטיקה – ומהווה חלק מהמאמץ לשיקום הנגב המערבי לאחר אירועי 7 באוקטובר. במקביל, נבחנת האפשרות לשיתוף פעולה תקציבי מצד הרשויות המקומיות באזור, כחלק מהמחויבות להצלחת הפרויקט.
שר התקשורת שלמה קרעי ציין כי מדובר ב"הזדמנות היסטורית להפוך את הנגב המערבי למוקד בינלאומי של טכנולוגיות תקשורת מתקדמות". לדבריו, המיזם המתוכנן עשוי "לייצר מקומות עבודה איכותיים ולחזק את החוסן הכלכלי והביטחוני של האזור".
מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, הדגיש כי הכוונה היא להפוך את האזור ל"זירה ייחודית לניסוי ופיתוח על גבי תשתיות 5G וסיבים אופטיים", באופן שעשוי "לבסס את מקומה של ישראל בחזית החדשנות העולמית".
מנכ"ל מטב"ח, דודי גבאי, הוסיף כי היוזמה שגובשה אמורה לבנות "אקו-סיסטם שלם שייצור מקומות עבודה, יחזק את החוסן הלאומי ויתרום למעמדה של ישראל כמובילה טכנולוגית".
שיתופי פעולה מתוכננים עם התעשייה
בענף מציינים כי במסגרת המיזם מתוכנן שיתוף פעולה עם חברות תקשורת מובילות, מה שעשוי לאפשר לסטארט-אפים גישה לרשתות ניסוי ולקידום פרויקטים בתחומי ליבה. בנוסף, נשקלת האפשרות למסלול מוסדר לאתרי הרצה שיספק מעטפת לסטארט-אפים בשלבי הפיתוח השונים. במשרד התקשורת מעריכים כי הנגב עשוי להפוך ל"מעבדה חיה" לפיתוח וניסוי טכנולוגיות מתקדמות, תוך מתן פתרונות לאתגרים מקומיים ואזוריים.
















