ועדי העובדים בחברות הסלולריות הגיבו בביקורת חריפה להחלטת משרד התקשורת בנושא הבעלות על רשתות הסלולר. ועד העובדים של פלאפון אמר: "משרד התקשורת יוצא שוב בהחלטה על יישום תוכנית סרק, עטופה בסיסמאות על תחרות ופיתוח תשתיות, כאשר בפועל – היא מהווה המשך ישיר לתוכניות הכושלות מהעבר לקידום שיתוף הרשתות, ואף מחמירה ומרחיבה את כשל השוק בענף".
"הציפייה שיזמים פרטיים ייכנסו לשוק התשתיות ויחוללו תחרות תוביל בדיוק להיפך הגמור: צמצום מספר הרשתות, התכווצות השוק, ירידה בהשקעות, פגיעה בכיסוי, ועליית מחירים לציבור. כל מי שמצוי בתחום מבין זאת היטב – למעט אנשי משרד התקשורת, ששוב משלים את הציבור. אף יזם לא ייכנס לשוק כדי לחולל תחרות, ולאף אחד מהשחקנים הפעילים כיום אין כוונה כזו".
"המודלים העסקיים והכלכליים של כלל היזמים מבוססים על שיתופי רשתות אקטיביים, קרי: צמצום רשתות בין החברות, איחוד אתרי שידור, וחיסכון בעלויות שכירות, הקמה ותפעול לחברות – כאשר אין כל ערובה לכך שהרווחים הכספים שיגרפו בעלי ההון יושקעו בפיתוח הרשתות, ומשלה את עצמו מי שמבטיח לציבור שכך יהיה".
"יתרה מכך, התוכנית לא רק שאינה מטפלת בבעיית השורש בענף – ריבוי מפעילים וירטואליים במחירים שאינם מאפשרים פיתוח רשתות – אלא שכעת היא אף מציפה את השוק ביזמים שכל תכליתם הכלכלית היא להתחרות ביכולתם לצמצם לחברות את השקעות הפיתוח ולהתפרק מנכסים קיימים – מודלים שיובילו לפגיעה בכיסוי הרדיו ובשירות ללקוחות, ואף יעמידו את הרשתות החיוניות בסיכון לנוכח צרכים ביטחוניים".
"כל איש מקצוע שעיניו בראשו מבין לאיזו מציאות עגומה עלולה להוביל התוכנית המופקרת שהוציא משרד התקשורת לדרך. די להביט באותם יזמים, קרנות הון וגורמים עסקיים המתדפקים על דלתות הרגולטור וחברות הרט"ן, כדי להבין עד כמה הם רואים במהלך פוטנציאל כלכלי גדול ומשמעותי – אך לצערנו, הדבר יבוא, כמו תמיד, על גב הציבור".
"אנו, העובדים המקצועיים והמסורים בחברות הסלולר, בעלי ניסיון מצטבר עשיר בתחום, נעמוד על המשמר ולא נאפשר מהלכים שיובילו לפגיעה בתשתיות לאומיות, בכיסוי ובשירות לציבור – לטובת רווחים של בעלי הון ושיקולים קצרי טווח של אנשי משרד התקשורת, השוגים לחשוב שאותם יזמים הם הפתרון לכשל השוק".
"עמדתנו זו מבוססת על ידע מקצועי עשיר וניסיון רב של כשלושה עשורים בתחום פיתוח הרשתות, ולאחר בחינה מעמיקה של מודלי הפעולה של היזמים בחודשים האחרונים. לצערנו, בדומה לתוכניות קודמות שיצאו לדרך בקול תרועה רמה, תוך מסע יחסי ציבור פוליטי, גם התוכנית הנוכחית נידונה מראש לכישלון".
"נדגיש כי בחודשים האחרונים לא חסכנו שום מאמץ לקדם פתרונות לכשל השוק הקיים, בין אם בקרב שחקנים שונים בענף ובין אם בקרב אנשי המקצוע במשרד התקשורת. לצד בלימת המהלך שיוביל לפגיעה בתשתיות, נמשיך לפעול לקידום חלופות מקצועיות ראויות לכשל השוק הקיים. כפי שהמשרד אימץ את תוכניתנו להקמת אתרי שידור על נכסי מדינה, נפעל ליישום יתר ההצעות שהעלינו בתוכנית המפורטת שהגשנו למשרד התקשורת וליתר הגורמים הרלוונטיים".
















