רכבת ישראל ומשרד התקשורת במהלך לשיפור הקליטה הסלולרית בקרונות – ללא דמי שכירות לאתרים חדשים
רכבת ישראל ומשרד התקשורת הודיעו על מהלך חריג שמטרתו לשפר את איכות הקליטה הסלולרית בקרונות הרכבת ובתוואי המסילות. במסגרת הסכם הבנות שנחתם הבוקר בין שר התקשורת שלמה קרעי ושרת התחבורה מירי רגב, יוכלו חברות הסלולר וחברות התשתית להקים עשרות אתרים סלולריים חדשים על נכסי הרכבת – ללא תשלום דמי שכירות חודשיים, כל עוד המתקנים יופעלו בתוך שנתיים.
תמריץ לפריסה מואצת
המהלך מספק לחברות תמריץ כלכלי משמעותי להרחבת הרשת, לא רק בפריפריה אלא גם באזורים מבוקשים במרכזי הערים. משרד התקשורת התחייב לפקח שהחברות ינצלו את ההטבה ויתמקדו במקטעים קריטיים ובתוואים חדשים שנבנים בימים אלה.
פרויקט חלונות מחורצים ופתרונות נוספים
במקביל להסכם, משרד התחבורה מתקדם ביישום פתרון טכנולוגי לבעיית ניתוקי השיחה בקרונות באמצעות חריצת חלונות בלייזר, אשר מאפשרים חדירה טובה יותר של קליטה סלולרית. עד כה הותקנו חלונות מחורצים בכ-30 קרונות, וכל קרון חדש יצויד בהם כחלק מהמפרט התקני. לצורך הרחבת הפרויקט הוקצה תקציב ייעודי של 68 מיליון שקל. בנוסף נבחנים פתרונות משלימים ובהם מערכות WIFI משודרגות ואמצעים ייחודיים לשיפור הקליטה במנהרות ובתוואי תת-קרקעי.
בהמשך להודעת משרד התקשורת פלאפון הודיעה כי תקים אתרי סלולר לאורך תוואי הרכבת, בתחנות ובמסילות בפרק הזמן שהוגדר. מהחברה נמסר: "פלאפון מברכת על הודעת משרד התקשורת. מדובר במהלך מבורך וחשוב המתיר חסמים".
















