משרד התקשורת נחוש לסגור את רשתות דור 2-3 עד סוף השנה
מקדסי מקיים פגישות עם מנכ"לי החברות כדי לוודא שהמעבר מתבצע כנדרש – ההערכה: לקוחות רבים ינותקו מפני שלא מאמינים לחברות שהרשתות ייסגרו
משרד התקשורת מגביר את הלחץ לקראת סגירת רשתות הסלולר הישנות מדור 2 ו-3, ומתאם פגישות ישירות עם מנכ"לי החברות במטרה לוודא שההיערכות בשטח מתבצעת בהתאם ללוחות הזמנים. על פי ההערכות, המשרד נחוש לעמוד ביעד שהציב – סגירה מלאה של הרשתות עד סוף השנה – ולא מתכנן דחייה במועד.
את השיחות מוביל מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, יחד עם הצוות המקצועי של המשרד. הפגישות נערכות מול מנכ"לי החברות הסלולריות, במטרה לעקוב מקרוב אחר ההתקדמות בפרויקט שמוגדר כצעד אסטרטגי לשוק התקשורת. סגירת הרשתות צפויה לשחרר תדרים יקרי ערך לשימוש חוזר, שיאפשרו לשפר את איכות הרשתות הקיימות ולהרחיב את השירותים בדור החמישי.
מאות אלפי מכשירים עדיין פעילים – הציבור לא ממהר להחליף
על פי ההערכות, כ-500 אלף מכשירים עדיין פועלים ברשתות דור 2 ו־3. במשרד עוקבים אחרי קצב המעבר של הלקוחות למכשירים מתקדמים, אך מזהים קושי בקרב חלק מהמשתמשים שממשיכים לדחות את ההחלפה – בין אם מתוך חוסר אמון באזהרות החברות ובין אם מחוסר מודעות למועד הסגירה.
גורמים בשוק מציינים כי גם אם יימשכו המאמצים להסברה, ייתכן שבמועד הסגירה יישארו לקוחות שמכשיריהם ינותקו מהשירות בפועל, ורק אז יבצעו את המעבר למכשירים חדשים.
החברות מבקשות מדיניות פרו-אקטיבית
בקרב המפעילות יש חילוקי דעות באשר למדיניות הרצויה. חלק מהחברות סבורות שמשרד התקשורת צריך לנקוט בגישה פרו-אקטיבית יותר, שתכלול קמפיין ציבורי רחב והבהרות ברורות ללקוחות. אחרות גורסות שאין טעם בהארכת מועדים, שכן חלק מהלקוחות יעברו רק כאשר ירגישו את הניתוק בפועל.
במשרד התקשורת רואים בסגירת הרשתות מהלך מתבקש לצורך שדרוג התשתיות והאצת המעבר לטכנולוגיות חדשות, ובשלב זה אינם שוקלים שינוי בלוחות הזמנים.
















