ראש הממשלה אישר לביקום להפחית אחזקות – בזק תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה
הקרן האמריקאית סרצ'לייט השולטת בביקום קיבלה היתר לרדת מתחת ל-5% מהון המניות של בזק בתוך שנתיים – דירקטור אחד בלבד מטעמה יוכל להישאר לתקופת מעבר וגם לאחריה
ראש הממשלה חתם הערב על ההיתר המתוקן ולפיו ביקום (הנשלטת על ידי קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט- Searchlight Capital Partners) תוכל להפחית את אחזקותיה בחברת בזק לרמה של מתחת ל 15% תוך שהיא נפרדת מהשליטה בחברה. האישור שניתן מהווה נקודת מפנה היסטורית: לראשונה מאז הקמתה, בזק תהפוך לחברה ציבורית ללא גרעין שליטה. על פי הערכות בשוק ההון ביקום תצא בקרוב למהלך למכירת מניות בבזק, שכרגע היא מחזיקה בה 15.9%.
האישור ניתן לתקופה של עד 24 חודשים, שבמהלכה תוכל הקרן למכור בהדרגה את יתרת מניותיה בבזק, וזאת בכפוף לדיווחים ואישורים רגולטוריים נדרשים.
כל הדירקטורים הקשורים לבעלת השליטה הנוכחית או שהוצעו על ידה ידרשו להתפטר תוך 3 ימים ממועד הירידה משליטה כאשר דירקטור אחד בלבד יורשה להישאר לתקופת מעבר וגם לאחריה וכנראה שזה יהיה יו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד. בתום התקופה, גם הדירקטור האחרון יידרש לפרוש, ובכך תסתיים כל השפעה ישירה של הקרן על ניהול החברה.
במקביל, כל דירקטור חדש שימונה בבזק יהיה כפוף לכללי ממשל תאגידי תקינים וייבחר בהתאם לנוהל של חברה ללא גרעין שליטה – באמצעות ועדת מינויים ובהתאם לאמות המידה של רשות ניירות ערך.בעלת השליטה הנוכחית לא תוכל להציע מועמדים לדירקטוריון במקום אלו שידרשו להתפטר.
סיום עידן השליטה בבזק
האישור הנוכחי מסמן סופית את סוף עידן השליטה בבזק – עידן שנמשך עשרות שנים, החל מהמדינה כבעלת שליטה, דרך קבוצת אייפקס-סבן, יורוקום של שאול אלוביץ', ועד קרן סרצ'לייט שנכנסה לחברה בשנת 2020. המהלך צפוי להשפיע על הרכב ההנהלה, מדיניות הדיבידנדים ומבנה קבלת ההחלטות, ויהפוך את בזק לחברה שבה ציבור המשקיעים והמוסדיים מחזיקים יחד בשליטה המבוזרת.
















