משרד התקשורת פתח בעבודה כלכלית חדשה בנושא אגרות התדרים
אחרי שנים של ויכוחים בין המדינה למפעילים – מתווה חדש צפוי להיכתב עד סוף הרבעון הראשון של השנה הבאה
משרד התקשורת החל בעבודה כלכלית מקיפה בנושא אגרות התדרים, כך נודע לזמן אוויר. מדובר באחת הסוגיות הרגישות ביותר בענף הסלולר, לאחר שנים של מחלוקות מתמשכות סביב גובה האגרות, דרך חישובן וההנחות שניתנות למפעילים.
העבודה הוטלה על אחד הכלכלנים שמשרד התקשורת גייס לאחרונה לטובת מספר פרויקטים אסטרטגיים, והיא נועדה לגבש מתווה חדש שיתבסס על ניתוח עדכני של שווי התדרים, היקף השימוש בהם והשפעתם על תחרות השוק. על פי הערכות, העבודה תושלם ברבעון הראשון של השנה הבאה ותשמש בסיס לעדכון מדיניות האגרות ולבחינת ההקלות שניתנו בעבר.
עתירת החברות לבג"ץ והמעורבות של משרד האוצר
נזכיר כי חברות הסלולר עתרו לבג"ץ נגד משרד התקשורת בטענה שהמשרד קובע את אגרות התדרים על בסיס היסטורי ולא על בסיס כלכלי. בעתירה נטען כי מודל האגרות הנוכחי יוצר עיוותים חמורים ומעמיס עלויות שאינן תואמות את המציאות התפעולית ואת מבנה השוק המשתנה.
בעקבות העתירה ובתיאום בין המשרדים, הסכים משרד האוצר לקדם עבודה כלכלית עצמאית והביע אמון בכך שתבוצע על פי פרמטרים מקצועיים בלבד. באוצר לא הסכימו להסתמך על העבודה שהגישו המפעילים, אשר הצביעה על פערים משמעותיים בין ישראל לעולם, ודרשו כי תבוצע בדיקה אובייקטיבית ובלתי תלויה.
בג"ץ העניק למשרד התקשורת ארכה להגשת תגובה לעתירה עד סוף השנה, אך ההערכות הן כי אם החברות ייווכחו שהעבודה מתקדמת באופן ממשי – הן ישקלו למשוך את העתירה.
















