סלקום מציגה רבעון שיא וחוזרת לחלק דיבידנד אחרי 12 שנה
הכנסות הקבוצה יורדות ל-1.033 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי מזנק ל-76 מיליון שקל, התזרים עולה ל-111 מיליון שקל והחברה משלימה מכירת IBC תמורת 520 מיליון שקל
סלקום מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם שילוב של ירידה בהיקף ההכנסות הכוללות לצד שיפור חד ברווחיות, חיזוק משמעותי בתזרים ושיפור באיתנות הפיננסית. הרווח הנקי עלה ל-76 מיליון שקל – עלייה של 35.7% – ותזרים המזומנים הפנוי עלה ל-111 מיליון שקל – צמיחה של 19.4%. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 200 מיליון שקל לראשונה זה 12 שנה, ובמקביל השלימה את מכירת החזקותיה ב-IBC תמורת 520 מיליון שקל, כאשר רווח ההון הצפוי מהעסקה, כ-400 מיליון שקל לפני מס, יוכר ברבעון הרביעי.
הכנסות הקבוצה יורדות – אך שירותי הליבה וצמיחת הסיבים מאזנים את השחיקה
סך הכנסות הקבוצה ירד ל-1.033 מיליארד שקל לעומת 1.116 מיליארד שקל ברבעון המקביל – ירידה של 7.4%. הסיבה המרכזית לירידה היא החולשה במכירות ציוד קצה, הן בנייד והן בקווי.
במגזר הסלולר ההכנסות משירותים בנטרול קשרי גומלין עלו ל-442 מיליון שקל לעומת 417 מיליון שקל – צמיחה של 6%. במקביל ההכנסות מציוד ירדו ל-241 מיליון שקל לעומת 249 מיליון שקל. בסיכום כולל סך הכנסות מגזר הנייד ירד ל-685 מיליון שקל לעומת 717 מיליון שקל – ירידה של 4.5%. למרות זאת, פעילות השירותים ממשיכה להתחזק: ה-ARPU עלה ל-40.5 שקל – שיא של חמש שנים – ומספר מנויי הסלולר עלה ל-3.645 מיליון.
במגזר הנייח התמונה דומה: שירותי האינטרנט והטלוויזיה עלו ל-339 מיליון שקל לעומת 336 מיליון שקל, ו-ARPU האינטרנט עלה ל-100.3 שקל. מנגד, הכנסות מציוד קצה נחתכו ל-43 מיליון שקל לעומת 100 מיליון שקל. לכן סך הכנסות מגזר הנייח ירד ל-382 מיליון שקל לעומת 436 מיליון שקל – ירידה של 12.4%. עם זאת, מגמת הסיבים ממשיכה להיות מנוע צמיחה משמעותי: 348 אלף מנויי סיבים – כ-90% מלקוחות האינטרנט של החברה.
רווח תפעולי ותזרים השתפרו לצד ירידה בהשקעות
הרווח התפעולי של סלקום עלה ל-127 מיליון שקל לעומת 110 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 15.4%. ה-Adjusted EBITDA עלה ל-369 מיליון שקל לעומת 354 מיליון שקל, שיפור של 4.2%. הירידה בהכנסות לא מנעה מהחברה לשפר רווחיות בזכות התייעלות, עלייה ברווחיות השירותים וצמצום עלויות.
תזרים המזומנים הפנוי עלה ל-111 מיליון שקל לעומת 93 מיליון שקל – גידול של 19.4%. מתחילת השנה צבר התזרים 308 מיליון שקל לעומת 214 מיליון שקל בתקופה המקבילה – זינוק של 44% – וזהו התזרים הגבוה ביותר שסלקום ייצרה בחמש השנים האחרונות.
בפן ההשקעות, סלקום ביצעה ברבעון השקעות רכוש קבוע בהיקף של 134 מיליון שקל, לעומת 159 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההשקעות התזרימיות הסתכמו ב-145 מיליון שקל, ירידה ביחס ל-166 מיליון שקל אשתקד. הירידה בהשקעות תרמה לתזרים והמשמעות היא בין היתר שסלקום מסבה פחות אתרים ל – 5G מאשר בעבר.
החוב נטו של החברה ירד ל-1.464 מיליארד שקל לעומת 1.750 מיליארד שקל בשנה שעברה – ירידה של 286 מיליון שקל – מגמה שמחזקת את מבנה ההון ושמשלימה את השיפור בתזרים ובתוצאות התפעוליות.
מנכ"ל סלקום אלי אדדי: "סלקום מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם תוצאות שיא ברווח הנקי ובתזרים המזומנים החופשי המצטבר מתחילת השנה ולראשונה זה 12 שנה מכריזה על חלוקת דיבידנד, לאור השיפור המתמשך בתוצאות העסקיות. מדובר בתוצר ישיר של יישום האסטרטגיה העסקית שאנו מובילים בסלקום, למיקוד וצמיחה בכל תחומי הפעילות לצד חיזוק האיתנות הפיננסית של החברה והגדלת הרווחיות. בנוסף, ברבעון זה הושלמה מכירת החזקותינו ב–IBC, מהלך שיניב לסלקום רווח משמעותי, שעיקרו יבוא לידי ביטוי ברבעון הבא".
















