בזק מבקשת לאשר עדכון נרחב למדיניות התגמול – בעיצומו של סכסוך חריף עם העובדים
העלאות שכר, הרחבת מענקים ומענק ייעודי לביטול ההפרדה המבנית מציתים ביקורת מצד וועד העובדים של בזק
בזק זימנה אסיפה כללית מיוחדת שתתקיים -7 בינואר 2026 ובה תבקש לאשר עדכון נרחב למדיניות התגמול לשלוש השנים הקרובות. המסמך שהוגש לבעלי המניות כולל שורת שינויים מהותיים בשכר ובהטבות של יו"ר הדירקטוריון, המנכ"ל והסמנכ"לים, והוא מגיע בעיצומו של עימות גובר בין הנהלת החברה לעובדיה.
לפי הנתונים שהציגה החברה, תקרת שכר הבסיס של יו"ר הדירקטוריון תעמוד על 171,200 שקל לחודש, תקרת שכר הבסיס של המנכ"לים תעמוד על 172,500 שקל, ושכר הסמנכ"לים יוגדר בטווח של 40,000–120,000 שקל לחודש. הנתונים צמודים למדד המחירים לצרכן ובאפשרות ועדת התגמול לאשר חריגה של עד 10% ללא שינוי מדיניות.
בנוסף הורחבו מסגרות המענקים. המענק השנתי תלוי הביצועים ליו"ר יעמוד על עד 75% מהשכר השנתי ולמנכ"ל על עד 125%. מהנתונים עולה כי המנכ"ל קיבל בשנת 2024 מענק בפועל של 1,270,000 שקל, בעוד מנכ"ל פלאפון ו-yes קיבל מענקים בהיקף 2,021,000 שקל. תקרת המענקים המיוחדים עלתה מ-6 ל-15 משכורות, ובמדיניות החדשה נוספה האפשרות למענק חד-פעמי למנהלים במקרה של ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה. בנוסף נקבע כי שווי חבילת התגמול ההוני שאינה מסולקת במזומן ליו"ר יכול להגיע עד 101% מהשכר השנתי במונחי עלות מעביד.
בחברה מסבירים כי עדכון המדיניות נועד להתאים את התגמול לשינויים העסקיים, לתחרות הגבוהה ולמאמץ לשמר מנהלים בכירים. בבזק מדגישים כי ביטול ההפרדה המבנית, אם יאושר, צפוי לייצר ערך תפעולי וכלכלי משמעותי.
עימות מתחדד בין ההנהלה לעובדים וחשש לגזירת הטבות טרם בחינת הביצועים בפועל
לצד ההסברים העסקיים, המהלך מעורר ביקורת מצד חלק מבעלי המניות ובעיקר מצד ועדי העובדים בקבוצה. יו"ר ועד בזק, איציק בסלו, הזהיר בראיון לזמן אוויר מפני מצב שבו הנהלת החברה תנצל את יציאתם של בעלי השליטה כדי לקדם הטבות חריגות למנהלים. העובדה כי יו"ר בזק, תומר ראב"ד, המצוי בעימות חריף מול הוועד הדורש את התפטרותו בטענה שאינו כשיר לתפקיד, מבקש לאשר שינויי תגמול מרחיקי לכת – מגבירה את החשש בקרב העובדים.
ביקורת נוספת מופנית כלפי הבקשה למענק משמעותי במקרה של אישור ביטול ההפרדה המבנית. לטענת גורמים בענף, משרד התקשורת כבר הודיע כי בכוונתו לקדם את הביטול במסגרת שלושה מודלים אפשריים, אך האתגר האמיתי נמצא במימושו המלא בשטח – ובשעה שמתקיים סכסוך עבודה חריף בנושא, מענק כזה, ככל שהוא מוצדק, ראוי להינתן רק לאחר יישום בפועל ולא מיד לאחר אישור עקרוני מצד המשרד.
נזכיר כי ועד העובדים בבזק מתנגד בחריפות לכהונתו של ראב"ד, ואף פנה למשרד התקשורת בטענה שהישארותו של נציג סרצ'לייט בתפקיד היו"ר מנוגדת להיתר האחזקה. גורמים בוועד טוענים כי חלק מהתיקונים שמציע ראב"ד במדיניות התגמול נועדו לאפשר לו לקבל מענקים משמעותיים עוד לפני שהאסיפה הכללית בחודש מרץ תכריע אם ימשיך בתפקידו. כך או כך, נדמה כי מדיניות התגמול החדשה תהפוך לאחד ממוקדי המתח המרכזיים בין הצדדים בתקופה הקרובה.

















עידן חדש
המנהלים והעובדים יחלבו את הקופה הציבורית
שלום רב למנכ"ל משרד התקשורת. תן להם הקלות. תן להם להשתולל ולהרוויח כמו חזירים.
שלום רב ללברי המוסדיים, תקנו מניות של חברה שככה מתנהלת – ממש אחראי
ואחרונים חביבים, שלום לכם עובדי בזק, ההנהלה והוועד יחגגו ואתם תראו פירורים
לא מאמין גם לועד שישומן היטב על חשבוננו העובדים הפשוטים.