המפעילים לוחצים: לקבוע מועד לסגירת רשתות דור 2-3
משרד התקשורת נוטה שלא להתערב ולהותיר את ההחלטה בידי החברות – ההכרעה הסופית צפויה בשבוע הבא
חלק מהמפעילים הסלולריים פנו בימים האחרונים למשרד התקשורת בבקשה להיפגש עמו פרונטלית, במטרה לנסות ולשכנע כי יש לקבוע מועד מחייב לסגירת רשתות דור 2-3, ולא להותיר את ההחלטה לשיקול דעתם של המפעילים עצמם. בשלב זה, הנטייה במשרד היא שלא להיענות לבקשה ולהשאיר את ההכרעה בידי החברות.
במשרד התקשורת מעריכים כי ההחלטה הסופית בנושא תפורסם במהלך השבוע הבא, ועד אז יאפשר המשרד לכל גורם שמעוניין בכך להופיע בפניו ולהציג את עמדתו.
כעס בקרב המפעילים על גלגול האחריות
לאחר שהמפעילים הגישו בשבוע שעבר את תגובותיהם בכתב לשימוע שפרסם המשרד, הודיעו חלק מהם כי הם מבקשים גם לקיים פגישות פרונטליות. מטרת הפגישות היא לנסות ולשנות את עמדת המשרד ולהביא לקביעה רגולטורית ברורה של מועד סגירה לרשתות דור 2-3.
בקרב המפעילים שורר כעס לא מבוטל על החלטת המשרד להותיר את האחריות בידיהם. לטענתם, היעדר מועד סגירה מחייב עלול להוביל לפגיעה באיכות השירות, ליצירת בלבול בקרב לקוחות שממשיכים להשתמש במכשירי דור 2-3, ולהעמסת האחריות התפעולית והצרכנית על החברות בלבד.
חלק מהמפעילים אף הציגו בפני המשרד פתרונות טכנולוגיים שונים, ובהם הפעלה זמנית ומצומצמת של רשת דור 2 לצורכי חירום בלבד עד למועד הסגירה המלא. עם זאת, ההערכה בענף היא כי בשלב זה משרד התקשורת אינו מתכוון לשנות את עמדתו.
פינוי התדרים הושג – וההפעלה נשארת בידי המפעילים
הסיבה המרכזית לכך היא שלפי גורמים בענף, המשרד כבר השיג את יעדו העיקרי – פינוי הרשתות הישנות מהתדרים הנמוכים. מהלך זה מאפשר למשרד לקדם את האסדרה הרחבה של תחום התדרים ולפנות את הגיגה הראשון, יעד מרכזי במדיניות התקשורת.
במקביל, המשרד מותיר בידי המפעילים את ההחלטה האם להמשיך ולהפעיל רשתות דור 2-3 בתדרים הגבוהים בלבד, לתקופת ביניים, עבור לקוחות שטרם עברו לדורות מתקדמים. הרשתות הישנות צורכות חשמל רב ומייקרות משמעותית את עלויות התחזוקה והתפעול, אך המשרד מאפשר למפעילים הגדולים להחזיק רשת דור 2 מצומצמת למי שיבחר להמשיך ולשרת אוכלוסיות שעדיין תלויות בה.
















