דחייה בסגירת רשתות דור 2-3: סלקום ופלאפון יקבלו חודשיים נוספים
במשרד התקשורת מתכוונים לאפשר דחייה עד מרץ – מספר האתרים שיישארו פעילים ייקבע בתיאום עם PHI ובמסגרת הקצאת התדרים מחדש
החלטה סופית של משרד התקשורת בעניין מדיניות סגירת הרשתות הישנות בדור 2-3 צפויה להתפרסם עד מחר, ובינתיים לזמן אוויר נודע כי המשרד מתכוון לאשר לסלקום ולפלאפון דחייה של כחודשיים במועד הסגירה של כמה עשרות או מאות אתרים על פי צרכי החברות. במקום סגירה בינואר, הרשתות צפויות להיסגר סופית בסוף חודש מרץ.
על פי המידע שהגיע לזמן אוויר, הדחייה תלווה בגמישות גדולה יותר במספר האתרים שיישארו פעילים בתקופת הביניים, וזאת בניגוד לעמדה המקורית של המשרד, שביקש לאשר דחייה מצומצמת של כ-75 אתרים בלבד לכל אחת מהחברות. סלקום ביקשה דחייה בסגירת 250 אתרים.
תיאום משולש: משרד התקשורת, המפעילים ו-PHI
המספר הסופי של האתרים שימשיכו לפעול בתקופת הדחייה ייקבע בתיאום בין משרד התקשורת, סלקום ופלאפון, ובתיאום עם חברת PHI, המנהלת את רשת האתרים המשותפת של החברות פרטנר והוט מובייל. הסיבה לכך היא שהמהלך אינו מתמצה רק בכיבוי רשתות דור 2-3, אלא במסגרת הקצאת התדרים המחודשת בגיגה הראשון לכלל המפעילים, ולכן נדרש גם תזוזה ותיאום בתחום תדרי ה-900 מגה הרץ מול PHI. תזוזות אלה משפיעות על מפת האתרים הפעילים, ועל כן כל סגירה או שינוי מחייבים תיאום משותף בין כלל הגורמים המעורבים.
800 מגה הרץ, 850 מגה הרץ והסיבה לגמישות
אחד הגורמים המרכזיים שהובילו לשינוי בעמדת המשרד הוא לוחות הזמנים של הקצאת תדרי ה-800 מגה הרץ, שנועדו להחליף את השימוש בתדרי ה-850 מגה הרץ. תדרי ה-800 אמורים להיות מוקצים לסלקום ולפלאפון באופן מלא רק החל מ-2026, ולכן סגירה מוקדמת מדי של אתרי דור 2-3 עלולה הייתה לפגוע בכיסוי ובאיכות השירות, בעיקר באזורים פריפריאליים.
לכך מתווספת העובדה שרשת המשטרה "ניצן", שאמורה הייתה להתפנות מתדרים ב – 850 מגה הרץ במקביל למהלך, טרם זזה בפועל. המשמעות היא שמרחב התדרים שעליו בנה המשרד את לוחות הזמנים המקוריים – עדיין אינו פנוי במלואו.
על רקע זה, במשרד התקשורת השתכנעו כי דחייה גמישה יותר, הכוללת מספר גדול יותר של אתרים פעילים לתקופת ביניים, עשויה לצמצם סיכון לפגיעה באיכות השירות לציבור, עד להשלמת מהלכי הקצאת התדרים באופן סדור.

















תודה רבה, גד פרץ, על הכתבות המעניינות ועל הסיקור הייחודי.
כמשתמש פרטי במכשיר דור 3, לא הבנתי מה עומד לקרות, או מה האפשרויות לקראת סוף השנה. לפחות בחלק מחברות הסלולר מתעקשים שסגירת רשתות דור 2 ודור 3 תתבצע כמתוכנן, ביום ה-31/12/2025.
מחכה לכתבה הבאה שלך בנושא עם המידע הייחודי שככל הנראה אפשר למצוא רק בכתבות שלך.