אריקסון מתכננת לקצץ כ-1,600 משרות בשבדיה
המהלך הוא חלק ממדיניות חיסכון רחבה לשיפור התחרותיות
חברת ציוד התקשורת השבדית אריקסון מתכננת לקצץ כ-1,600 משרות בשבדיה, מהלך שנועד לצמצם עלויות ולשפר את מצבה התחרותי בשוק הגלובלי. החברה הודיעה על כך לאחר הגשת התראה לרשות התעסוקה השבדית ופתיחת משא ומתן עם איגודי העובדים במדינה, כחלק מהמאמצים לשיפור היעילות התפעולית ולשמירה על השקעות קריטיות בעסקיה, כך היא מדווחת.
הקיצוצים המוצעים מהווים כ-13% מכוח העבודה של אריקסון בשבדיה, שעמד בסוף 2025 על כ-12,600 עובדים. החברה מעסיקה בסך הכל כ-90,000 עובדים ברחבי העולם.
במסמך שהוציאה החברה נאמר כי הפחתת העובדים היא חלק מיוזמה גלובלית לשיפור המצב הכלכלי של החברה, תוך שמירה על השקעות בתחומים אסטרטגיים. החברה ממשיכה להתמקד באסטרטגיה של פיתוח רשתות מבוססות תוכנה, שיאפשרו למפעילים להציע שירותים מתקדמים ולפתח מקורות הכנסה חדשים.
המצב הנוכחי והקיצוצים הקודמים
אריקסון כבר ביצעה קיצוצי כוח אדם בשנים האחרונות: בחמש השנים האחרונות החברה קיצצה אלפי משרות בשבדיה במספר פעימות – בין היתר כ-1,400 משרות ב-2023 וכ-1,200 משרות ב-2024.
המהלך מגיע על רקע שוק ציוד התקשורת הגלובלי שנשאר חלש מהצפוי, במיוחד בתחום השקעות ה-5G, וביקוש נמוך יותר מצד מפעילים, ובתגובה אריקסון פועלת לצמצם הוצאות תפעוליות כדי לשמור על הרווחיות באותם שווקים. החברה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2025 ב-23 בינואר.
















