הוועדים נאבקים על זכות להעברת טלפונים סלולריים: קרב על גבול השימוש בכספי ציבור
דרישה חריגה מראשי ועדים במשרדי הממשלה מבקשת להשיב נוהג של העברת מכשירי מדינה לבני משפחה – באוצר רואים בכך פגיעה במשמעת התקציבית
שורה של ראשי ועדים במשרדי הממשלה פנו בימים האחרונים לבכירי ההסתדרות, דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, ואופיר אלקלעי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, בדרישה להתערבות דחופה במכרז הסלולר הממשלתי שבו זכו פלאפון ופרטנר. לטענתם, תנאי המכרז אינם מאפשרים עוד להעביר את מכשירי הטלפון שמקבלים העובדים לבני משפחה.
הפנייה מוצגת כמאבק על זכויות עובדים, אך בפועל היא מעלה שאלה רחבה בהרבה: האם מכשיר שממומן מכספי המדינה הוא כלי עבודה, או הטבה פרטית הניתנת להעברה. במשך שנים התקבע נוהג של שימוש משפחתי במכשירים שסופקו לעובדי מדינה, וכעת, עם ניסיון לחדד את ההפרדה בין שימוש מקצועי לפרטי, הוועדים מתייצבים נגד המהלך.
כלי עבודה או פריבילגיה תקציבית
במשרד האוצר ובאגף החשב הכללי רואים במהלך הנוכחי ניסיון מתבקש לצמצום בזבוז ולחיזוק הפיקוח על נכסי המדינה. מנגד, הוועדים טוענים לפגיעה בתנאי ההעסקה ולכוונה ליישם מנגנוני אכיפה "פולשניים". אלא שההתנגדות, כך מעריכים גורמים בממשלה, אינה נובעת מחשש אמיתי לפגיעה בזכויות, אלא מהרצון לשמר פריבילגיה ותיקה שמומנה לאורך שנים מכספי ציבור.
במבחן הציבורי, מדובר בעימות עקרוני: האם המדינה רשאית לדרוש שעובד ישתמש בציוד שניתן לו אך ורק לצורך עבודתו, או שעליה להמשיך לממן בפועל גם את צרכי התקשורת של בני משפחתו.
















