למרות המלחמה וביטולי הטיסות: הביתן הישראלי ב-MWC ברצלונה ייפתח כמתוכנן
מכון היצוא הודיע כי הביתן הלאומי של ישראל ייפתח מחר, 2 במרץ, ויפעל לאורך כל ימי התערוכה. ההשתתפות הישראלית צפויה להיות מצומצמת משמעותית על רקע המלחמה עם איראן והקושי להגיע לברצלונה, אך הפעילות העסקית בביתן תימשך במתכונת מלאה
הביתן הלאומי של ישראל בתערוכת MWC Barcelona 2026 ייפתח כמתוכנן ביום שני, 2 במרץ, וימשיך לפעול באופן מלא לאורך ימי התערוכה – למרות ההשפעה הישירה של המלחמה עם איראן והכאוס בענף התעופה. לפי מכון היצוא, התכנון המקורי כלל השתתפות של 25 חברות ישראליות, אך בפועל צפויות להשתתף 15 בלבד בשל אילוצי הגעה וביטולי טיסות.
למרות הצמצום בהיקף הנוכחות הישראלית, במכון היצוא מדגישים כי הפעילות המקצועית עצמה אינה נפגעת. הביתן ימשיך לקיים פגישות B2B אינטנסיביות עם חברות בינלאומיות, משקיעים ושותפים אסטרטגיים, וימשיך לשמש זירה מרכזית להצגת החדשנות הישראלית וליצירת חיבורים עסקיים. MWC Barcelona 2026 תתקיים בין 2 ל-5 במרץ ב-Fira Gran Via, והביתן של מכון היצוא מופיע ברשימת המציגים הרשמית של התערוכה.
נוכחות מצומצמת – אבל לא נסיגה
השנה, יותר מבשנים קודמות, עצם הנוכחות הישראלית בברצלונה נושאת גם משמעות סמלית. על רקע ההסלמה האזורית וביטולי הטיסות הנרחבים לישראל וממנה, ההחלטה לקיים את הפעילות בביתן כמתוכנן משקפת רצון להציג רציפות עסקית גם בתנאים חריגים. בימים האחרונים דווח בעולם על שיבושים נרחבים בתעופה באזור בעקבות המלחמה, כולל ביטולי טיסות והשעיות קווים מצד חברות תעופה שונות.
כדי לאפשר לביתן לפעול באופן רציף ואפקטיבי, צוות מכון היצוא בברצלונה תוגבר במהלך יזום לגיוס מתנדבים מקהילת ההייטק הישראלית באירופה, בהובלת הנספח המסחרי במדריד. במקביל, הביתן פועל תחת מערך אבטחה מתוגבר ובשיתוף פעולה עם גורמי האבטחה המקומיים.
אחד הגורמים שאמור היה להשתתף מחר בכנס אמר לזמן אוויר שהמצב הוא על הפנים לאחר שחברות השקיעו הרבה מאד כסף וקבעו עשרות פגישות שיתבטלו עקב המלחמה. חלק מהחברות הזניקו צוותים מאירופה על מנת שינסו למלא את החסר.
















