שוק הניודים נשאר לוהט – כ-150 אלף מנויים עברו חברה בפברואר
סלקום הובילה את הגיוס נטו מבין המפעילות הגדולות, פרטנר שמרה על פרופיל יציב, הוט מובייל המשיכה לפעול באגרסיביות אך סיימה במינוס, ופלאפון רשמה את התוצאה החלשה ביותר בחודש
שוק הניודים בסלולר נשאר פעיל מאוד גם בפברואר, וממשיך להעיד כי רמת התחלופה הגבוהה שנרשמה בתחילת השנה אינה אירוע נקודתי. לפי הנתונים, במספרים מעוגלים, כ-150 אלף מנויים עברו בין החברות במהלך החודש – רמה גבוהה שממחישה עד כמה התחרות בשוק הסלולר הישראלי נותרה אינטנסיבית, גם לאחר ינואר החזק ובמיוחד כשמדובר בחודש קצר.
הירידה לעומת ינואר, שבו עברו בין החברות כ-158 אלף מנויים, אינה משנה את התמונה הרחבה. שוק הניודים ממשיך להתנהל בקצב גבוה, הרבה מעל לרמות שנרשמו בחלק מהחודשים בשנה שעברה, אז נע השוק לעתים סביב 120 אלף עד 130 אלף ניודים בחודש. המשמעות היא ששוק הסלולר המקומי ממשיך להתאפיין בתנועת לקוחות ערה מאוד, על רקע מבצעים, פעילות משווקים ותחרות מחירים מתמשכת.
כמו בחודשים קודמים, גם הפעם בלט הפער בין המספרים הגבוהים של הגיוסים והנטישות ברוטו לבין השינויים המתונים יחסית בשורת הנטו. במילים אחרות, החברות נאלצות לעבוד קשה מאוד כדי לצמוח מעט – ולעתים רק כדי לא להישחק.
סלקום בלטה, פרטנר המשיכה לשדר יציבות
מבין המפעילות הגדולות, סלקום סיימה את פברואר עם התוצאה הטובה ביותר. החברה גייסה כ-35.7 אלף מנויים ואיבדה כ-34.6 אלף, כך שסיימה את החודש עם תוספת נטו של כ-1,200 מנויים. זהו הנתון הטוב ביותר בקרב השחקניות הגדולות, והוא מצביע על חודש חזק יחסית שבו החברה הצליחה לשמור על איזון טוב יותר בין גיוס לשימור.
פרטנר סיימה גם היא חודש חיובי, עם תוספת נטו של כ-900 מנויים. החברה גייסה כ-27.9 אלף מנויים ואיבדה כ-27 אלף. גם בפברואר פרטנר לא הובילה בהיקפי הגיוס הברוטו, אך היא ממשיכה להציג דפוס שמרני ומאוזן יותר, עם שחיקה נמוכה יחסית בצד הנטישות. התוצאה היא המשך של קו יציב, ללא מהלכי גיוס חריגים אך גם ללא פגיעה מהותית במאגר הלקוחות.
מנגד, פלאפון רשמה את התוצאה החלשה ביותר מבין המפעילות הגדולות. החברה גייסה כ-30.9 אלף מנויים, אך איבדה כ-32.7 אלף, ולכן סיימה את פברואר עם גריעה נטו של כ-1,800 מנויים. זהו פער בולט בקרב המפעילים המרכזיים, והוא מציב את פלאפון בצד החלש של השוק בחודש הנוכחי.
הוט מובייל הציגה שוב היקפי פעילות גבוהים מאוד. החברה גייסה כ-36.4 אלף מנויים ואיבדה כ-37 אלף, כך שסיימה את החודש במינוס של כ-600 מנויים. הנתון הזה משקף המשך פעילות אגרסיבית מאוד בשוק – עם הרבה מאוד תנועה בשני הכיוונים – אך ללא תרגום מלא של המאמץ לתוצאה חיובית בשורת הנטו. אם בינואר עוד ניתן היה לראות תוספת חיובית קלה, בפברואר החברה כבר עברה לצד השלילי. סביר להניח שהחברה שנמצאת על סף מכירה משתדלת שלא לזעזע את השוק ולשמור על איזון בגיוסים לעומת הנטישות.
גם הקטנות פעילות, אך התמונה בשוק לא משתנה
בקרב המפעילים הקטנים והווירטואליים בלטה רמי לוי תקשורת, שסיימה את פברואר עם תוספת של כ-900 מנויים נטו. החברה גייסה כ-6.9 אלף מנויים ואיבדה כ-6,000, והמשיכה להוכיח שגם מחוץ לקבוצת המפעילים הגדולים יש מי שמצליחה להציג תוצאה חיובית עקבית יחסית. גם 019 מובייל רשמה חודש טוב עם תוספת של כ-600 מנויים. wecom שמרה על איזון בפברואר וגייסה 4.1 אלף לקוחות וזה גם היקף הנטישה אצלה.
018 אקספון המתמנה בפברואר והיא צירפה רק כ – 1,500 מנויים וננטשה באותו היקף. יתר המפעילים הקטנים נעו סביב האפס, עם שינויים של עשרות או מאות מנויים בלבד, ללא שינוי ממשי במבנה השוק.
התמונה הכוללת של פברואר ברורה למדי: שוק הניודים בישראל נשאר מהיר, תחרותי ורווי תחלופה. גם כאשר היקף המעברים יורד מעט לעומת חודש קודם, הוא עדיין נשאר גבוה מאוד בקנה מידה מקומי. סלקום סיימה את החודש בעמדה הטובה ביותר מבין הגדולות, פרטנר המשיכה להיראות יציבה, הוט מובייל שמרה על קצב פעילות אגרסיבי אך נשחקה בנטו, ופלאפון הייתה המפסידה הבולטת של החודש.
















