ניוד מספרים באפריל 2026: שוק הסלולר נרגע עם ירידה ל-128 אלף מעברים
אחרי שיא במרץ, היקף המעבר בין חברות סלולר יורד ומצביע על התמתנות בפעילות
לאחר חודש מרץ חזק במיוחד, שבו נרשמו למעלה מ-150 אלף מעברים בין חברות סלולר, שוק הסלולר בישראל מציג באפריל 2026 התמתנות עם כ-128 אלף מעברים בלבד. ההערכה היא כי עיתוי החגים, לצד השפעות המלחמה, תרמו לירידה בפעילות ולהאטה בקצב המעבר בין החברות. לצד זאת, ייתכן שגם הצרכנים עצמם מפחיתים את קצב המעבר לאחר שנים של תחרות אינטנסיבית.
יציבות יחסית בקרב המפעילות הגדולות
בקרב ארבע המפעילות הגדולות, פרטנר, פלאפון, סלקום והוט מובייל, נרשמה באפריל תמונה מאוזנת יחסית. פרטנר סיימה את החודש עם גיוס חיובי מינימלי של כמה מאות לקוחות, בעוד פלאפון רשמה נטישה נמוכה, נתון שמעיד על יציבות בבסיס הלקוחות.
מנגד, סלקום והוט מובייל סיימו את החודש עם נטישה של כ-1,800 לקוחות כל אחת, אך מדובר ברמה שאינה חריגה ביחס לדינמיקה התחרותית בשוק.
הוט מובייל מפחיתה קצב על רקע המגעים למכירה
הוט מובייל, שבדרך כלל נוקטת גישה אגרסיבית יותר, הציגה באפריל התנהלות מתונה יחסית. על רקע המגעים למכירתה, החברה הפחיתה את קצב הגיוסים וגייסה כ-28,700 לקוחות חדשים, פחות מסלקום שגייסה כ-30 אלף.
גם היקף הנטישות היה נמוך יותר, עם כ-30,500 לקוחות שעזבו לעומת כ-32,100 בסלקום. נתונים אלו מצביעים על ירידה מסוימת בעוצמת התחרות מצד החברה, ייתכן כחלק מהיערכות לשינויים אסטרטגיים.
המפעילות הקטנות מנצלות את ההאטה בשוק
דווקא בקרב המפעילות הקטנות והווירטואליות נרשמה פעילות בולטת יותר. רמי לוי סלולר הובילה עם גיוס חיובי של כ-2,150 לקוחות, ככל הנראה בזכות מבצעים ממוקדים לקהלי יעד מסורתיים. גם 019 מובייל צירפה כ-2,000 לקוחות חדשים לאחר תקופה רגועה יחסית.
לצד זאת, חלק מהשחקניות הקטנות בחרו בגישה שקולה יותר. wecom סיימה את החודש באיזון, מה שמעיד על התרחקות ממלחמות מחירים אגרסיביות. גם אקספון 018 רשמה ריסון מסוים, כאשר למרות מבצע אגרסיבי, סיימה את אפריל עם גיוס נטו של כ-300 לקוחות בלבד.
בסיכומו של דבר, הירידה בהיקף ניוד המספרים באפריל מצביעה על רגיעה מסוימת בשוק הסלולר, ככל הנראה על רקע החגים והמצב הביטחוני. עם זאת, מוקדם לקבוע האם מדובר במגמה מתמשכת או בהאטה זמנית בלבד לאחר תקופה של תנודתיות גבוהה.
















