משרד התקשורת עצר את בדיקות הדרייב טסט הסלולריות בעקבות שיבושי GPS בזמן המלחמה
שיבושי הלוויין פוגעים בדיוק המדידה ועלולים לערער את אמינות התוצאות במקרה של מחלוקת משפטית
משרד התקשורת הפסיק בחודשים האחרונים את ביצוע בדיקות ה-Drive Test לרשתות הסלולר, על רקע שיבושי GPS הנגרמים במהלך המלחמה ומשפיעים על מערכות המדידה.
בדיקות דרייב טסט משמשות את משרד התקשורת לבחינת איכות רשתות הסלולר ברחבי הארץ, כולל מהירויות גלישה, איכות קליטה, זמני השהיה ורציפות שיחה. הבדיקות מבוצעות באמצעות ציוד מדידה המותקן בכלי רכב ונוסע במסלולים קבועים.
לצורך ביצוע המדידות נדרש מיקום לווייני מדויק בזמן אמת. שיבושי GPS, לרבות חסימות ושידורי מיקום שגויים, עלולים לפגוע בדיוק הנתונים ולשייך תוצאות מדידה לנקודות גיאוגרפיות שגויות.
בענף מסבירים כי מעבר לפגיעה באמינות המדידה עצמה, למשרד התקשורת יש גם צורך להבטיח שהמערכת פועלת באופן תקין ומדויק מבחינה רגולטורית ומשפטית. במקרה שבו מתגלעת מחלוקת בין המשרד לבין חברה סלולרית סביב תוצאות בדיקה, והנושא מגיע להליך משפטי, נדרש המשרד להציג תוצאות מדידה אמינות המבוססות על מערכת תקינה ומכוילת.
לכן, בתקופה שבה קיימים שיבושי GPS משמעותיים, קיים קושי להבטיח שהבדיקות עומדות בסטנדרט הנדרש לצורך אכיפה רגולטורית והשוואה רשמית בין החברות.
הפסקת הבדיקות מגיעה בתקופה שבה נמשכת פריסת רשתות דור 5 בישראל, לצד ביקורת ציבורית על איכות ומהירות הרשתות הסלולריות במדינה.

















תמיד ימצאו סיבות למה לא. פשוט בדיחה. רק איפה שיש בעלי ממון / עיריות חזקות יש קליטה. שם משקעים.