פלאפון מציגה גידול חד במנויי דור 5 – אך הפגיעה בהכנסות הנדידה ממשיכה ללחוץ על הרווחיות
yes ממשיכה להשתפר: הכנסות בשיא מאז 2019, מעבר לרווח נקי ו-ARPU של 202 שקל
פלאפון פתחה את 2026 עם תוצאות מעורבות: מצד אחד החברה ממשיכה להציג צמיחה חזקה במנויי הפוסטפייד ובחדירת חבילות דור 5, אך מנגד השפעות המלחמה והפגיעה בהכנסות הנדידה הבינלאומית המשיכו להעיב על ההכנסות, ה-ARPU והרווחיות.
הכנסות פלאפון הסתכמו ברבעון הראשון בכ-518 מיליון שקל – ירידה של כ-1.3% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות השירותים ירדו בכ-1.1% לכ-356 מיליון שקל, בעוד הכנסות ציוד הקצה הסתכמו בכ-162 מיליון שקל – ירידה של כ-1.8%.
במצגת המשקיעים מדגישה בזק כי הפגיעה נבעה בעיקר מהיחלשות פעילות הנדידה בעקבות המלחמה עם איראן. למעשה, החברה מציינת כי בנטרול השפעת המלחמה, הכנסות השירותים היו מציגות צמיחה של כ-2%.
ההשפעה ניכרת גם ברווחיות. ה-EBITDA ההשוואתי ירד בכ-4.3% לכ-178 מיליון שקל, ושיעור ה-EBITDA נשחק לכ-34.4% מההכנסות, לעומת 35.4% ברבעון המקביל. הרווח הנקי ההשוואתי ירד בצורה חדה יותר – בכ-33% – והסתכם בכ-22 מיליון שקל בלבד. ההפסד בדו"ח עצמו עמד על 44 מיליון שקל.
לצד זאת, פלאפון ממשיכה במהלך התייעלות רחב. במצגת מצוין כי החברה חתמה על הסכם עם נציגות העובדים לפרישת כ-150 עובדים לאורך שלוש שנים, והדבר בא לידי ביטוי גם בהוצאות חד פעמיות שנרשמו ברבעון. פלאפון רשמה ברבעון הראשון של 2026 הוצאה חד פעמית של כ-86 מיליון שקל בגין פרישת עובדים ומענקים חד פעמיים לעובדים, בעקבות החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש.
עם זאת, מאחורי השחיקה הפיננסית מסתתרת מגמה תפעולית חיובית יחסית. פלאפון צירפה במהלך הרבעון כ-34 אלף מנויי פוסטפייד חדשים – קצב הגיוס הרבעוני הגבוה ביותר מאז הרבעון השני של 2018.
מספר מנויי הפוסטפייד הכולל עלה לכ-2.35 מיליון, בעוד שמספר המנויים הכולל של החברה הגיע לכ-2.699 מיליון. במקביל, מספר מנויי הפריפייד המשיך לרדת לכ-350 אלף בלבד – מגמה שממחישה את המשך המאמץ של החברה להעביר לקוחות למסלולי פוסטפייד בעלי ערך גבוה יותר.
הנתון המרכזי מבחינת פלאפון ממשיך להיות חדירת הדור החמישי. מספר מנויי הפוסטפייד בחבילות דור 5 עלה לכ-1.45 מיליון מנויים – כ-61% מכלל מנויי הפוסטפייד של החברה.
גם חבילות הפרימיום GMAX5 ממשיכות להתרחב במהירות. מספר המנויים עמד על כ-184 אלף סמוך לפרסום הדוח, ובפלאפון כבר מציבים יעד להגיע לכ-300 אלף מנויי GMAX5 עד סוף 2026.
למרות השיפור בתמהיל הלקוחות, ה-ARPU הסלולרי ירד לכ-44 שקל – ירידה של כ-2.2% לעומת השנה שעברה בשל המלחמה.
גם ברמת ההשקעות נרשמה עלייה. ההשקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים עלו בכ-9.5% לכ-92 מיליון שקל, על רקע המשך הרחבת רשת הדור החמישי והשקעות בתשתיות הרשת.
מנגד, התזרים החופשי השתפר והסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בבזק מסבירים כי השיפור נבע בעיקר משינויים בהון החוזר.
yes ממשיכה להשתפר: הכנסות בשיא מאז 2019, מעבר לרווח נקי ו-ARPU של 202 שקל
yes ממשיכה להציג שיפור עקבי בתוצאות, על רקע המעבר המואץ משידורי לוויין לשירותי IP והתרחבות פעילות חבילות הסיבים המשותפות עם בזק. החברה רשמה ברבעון הראשון את ההכנסות הרבעוניות הגבוהות ביותר מאז הרבעון הראשון של 2019, ואף עברה לרווח נקי – לראשונה לאחר תקופה ארוכה של הפסדים.
הכנסות yes הסתכמו בכ-343 מיליון שקל, עלייה של כ-7.5% לעומת הרבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הגידול נבע בעיקר מהתרחבות מכירת החבילות המשולבות של טלוויזיה וסיבים, וכן מהכנסות הקשורות להסכם פרטנר.
ה-EBITDA ההשוואתי עלה בכ-14% לכ-56 מיליון שקל, בעוד שיעור ה-EBITDA השתפר לכ-16.3% מההכנסות.
הנתון הבולט ביותר בדוחות yes הוא המעבר לרווח נקי השוואתי של כ-4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
המעבר לרווחיות מגיע לאחר שנים שבהן yes סבלה מלחצי תחרות כבדים ומירידה מתמשכת בפעילות הלוויין, וכעת נראה כי המעבר ל-IP מתחיל לשפר גם את מבנה העלויות של החברה.
בצד התפעולי, מספר מנויי הטלוויזיה עמד על כ-565 אלף, ללא שינוי לעומת הרבעון הקודם.
המשך המעבר ל-IP בולט במיוחד: מספר מנויי ה-IP עלה לכ-499 אלף בסוף הרבעון, וכבר הגיע לכ-503 אלף סמוך לפרסום הדוח – כ-89% מכלל מנויי yes.
גם פעילות הסיבים של החברה ממשיכה לצמוח במהירות. מספר מנויי הסיבים של yes עלה לכ-132 אלף בסוף הרבעון ולכ-137 אלף סמוך לפרסום הדוח – זינוק של כ-24% לעומת השנה שעברה. החברה צירפה 14 אלף לקוחות לחבילות סיבים ברבעון.
במקביל, ה-ARPU של yes זינק לכ-202 שקל – עלייה של כ-13 שקל לעומת הרבעון המקביל – בין היתר בזכות הגידול במכירת חבילות משולבות ובהכנסות מההסכם עם פרטנר.
התזרים החופשי של החברה הסתכם בכ-21 מיליון שקל, לעומת 33 מיליון שקל ברבעון המקביל. בבזק מציינים כי הפער נבע בעיקר מהבדלי עיתוי בתשלומי השקעות, שקוזזו חלקית באמצעות השיפור ברווחיות.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "אנחנו מסכמים רבעון חזק עם המשך מגמת צמיחה ושיפור בכל מנועי הפעילות המרכזיים של החברות. yes מציגה מעבר לרווח נקי ושיא של שבע שנים בהכנסות, לצד צמיחה בכלל מדדי הרווחיות וההכנסות, גידול שיא בלקוחות הסיבים והמשך התייעלות בהוצאות, תוצאה של מהלכים אסטרטגיים שביצענו בשנים האחרונות, שהפכו את yes לרווחית ולחברת הטלוויזיה הגדולה בישראל. פלאפון מציגה רבעון חזק של צמיחה במצבת המנויים ובדור 5, המהווים כבר כ-75% מסך הלקוחות הפרטיים, תוך צמיחה בהכנסות וב-EBITDA ההשוואתי בנטרול השפעות המלחמה. ההסכם הקיבוצי המשמעותי שחתמנו יאפשר לנו להמשיך ולשפר את מבנה העלויות, להאיץ חדשנות ולהבטיח את המובילות של פלאפון בשוק הסלולר הישראלי".
















