הוט שומרת על רווחיות, אבל ההשקעות סופגות את רוב ה-EBITDA
נתוני הוט מתוך דוחות Altice לרבעון הראשון מצביעים על ירידה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, אך ניכרת מגמה של התייצבות על רקע המעבר לסיבים וירידה בהשקעות
נתוני הוט לרבעון הראשון של 2026 מציגים תמונה מעורבת: החברה מצליחה לשמור על רווחיות תפעולית יציבה יחסית, אך ההכנסות נשחקות, והמדד המרכזי שבו משתמשת Altice לבחינת הפעילות – EBITDA בניכוי Capex – נותר יציב יחסית בשל הקיטון בהשקעות שהולך ויורד בעיקר בשל המעבר לסיבים והוצאות תחזוקה שיורדות ברשת הישנה.
הכנסות הוט הסתכמו ברבעון הראשון בכ-972 מיליון שקל, לעומת כ-1.014 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של כ-42 מיליון שקל. לפי הדיווח של Altice, במונחי מטבע קבוע נרשמה ירידה של 4.3% בהכנסות, נתון שמנטרל את השפעת שערי החליפין ומשקף טוב יותר את פעילות החברה בישראל. הכנסות הקבוצה ירדו לעומת הרבעון הקודם ב – 59 מיליון שקל, בעיקר בגלל המלחמה וביטול הטיסות, מכירת פחות ציוד בעסקי, וביטול הקישוריות.
ה-EBITDA המתואם של הוט הסתכם בכ-287 מיליון שקל, לעומת כ-298 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ה-EBITDA עמד על כ-30% מההכנסות, לעומת כ-29% ברבעון המקביל. כלומר, למרות הירידה בהכנסות, החברה הצליחה לשמור על שיעור רווחיות דומה ואף מעט גבוה יותר. זו נקודה חשובה, משום שהיא מלמדת שהשחיקה בהכנסות לא תורגמה במלואה לפגיעה ברווחיות, וכפי שציינו הוט עוברת תהליך מדורג של ירידה בהוצאות התחזוקה של מעבר לקוחות לסיבים. הרשת הישנה סובלת מהתיישנות והתחזוקה שלה יקרה גם במונחי טכנאים שנדרשים לתחזק אותה. על פי הערכות בשוק להוט יש כ – 350 אלף לקוחות על גבי רשת הסיבים של IBC.
המדד החשוב לא פחות, ואולי המרכזי ביותר מבחינת Altice, הוא EBITDA מתואם בניכוי Capex. ברבעון הראשון הסתכם המדד בכ-42 מיליון שקל, לעומת כ-44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המשמעות היא שגם לאחר שמירה יחסית על רווחיות תפעולית, ההשקעות ממשיכות לספוג חלק גדול מה-EBITDA של הוט. חשוב להדגיש כי לא מדובר בתזרים מזומנים חשבונאי מלא, אלא בכלי שמפרסמת Altice.
הסלולר והעסקי נשחקים, הסיבים והחשמל מספקים תמיכה
הפירוט המגזרי מלמד כי נקודת החוזק היחסית של הוט נמצאת בפעילות הקווית. לפי Altice, הכנסות הפעילות הקווית צמחו במטבע קבוע לעומת הרבעון המקביל, בין היתר על רקע המשך מעבר לקוחות לתשתית הסיבים של IBC וכניסת הוט לתחום אספקת החשמל באמצעות HOT Energy. עם זאת, החברה מציינת כי התחרות במחירי הפעילות הקווית נותרה גבוהה, וכי פעילות החשמל מאופיינת בשולי רווח נמוכים יחסית. לכן, אף שהפעילות הקווית תומכת בהכנסות, היא אינה בהכרח משפרת את הרווחיות באותה עוצמה.
מנגד, פעילות הסלולר ירדה. לפי Altice, הכנסות הסלולר ירדו ב-12.8% במטבע קבוע ל – 184 מיליון שקל, אך החברה מייחסת את עיקר הירידה לדעיכת הכנסות מהקישוריות והמלחמה. בנטרול הכנסות הקישוריות, הירידה בהכנסות שירותי הסלולר הייתה מתונה בהרבה והסתכמה ב-0.9% בלבד.
גם הפעילות העסקית הציגה חולשה. לפי Altice, הכנסות השירותים העסקיים ירדו ב-8.8% במטבע קבוע ל – 234 מיליון שקל, בין היתר בשל ירידה בהכנסות מבנייה עבור IBC לעומת הרבעון המקביל. מהמספרים ניכרת ירידה של 51 מיליון שקל בשירותים העסקיים לעומת הרבעון הקודם, נתון שמחדד את העובדה שהפעילות העסקית הייתה אחד ממוקדי החולשה המרכזיים ברבעון, וירידה של 22 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בצד התפעולי, הוט ממשיכה להציג בסיס לקוחות רחב, אך היא מציגה את המנויים מקובצים ללא הבחנה בין מנויי אינטרנט וטלוויזיה. מספר הלקוחות הנייחים עמד בסוף הרבעון על כ-928 אלף, לעומת כ-920 אלף ברבעון המקביל אשתקד, אך ירד בכ-4,000 לעומת הרבעון הקודם. בסלולר דיווחה החברה על כ-1.496 מיליון מנויי B2C, ירידה רבעונית של 4,000 מנויים, שנבעה משחיקה של 7,000 מנויי פריפייד וקוזזה חלקית בגידול של 3,000 מנויי פוסטפייד. במקביל, הוט המשיכה בפריסת דור 5 והגיעה לכיסוי של כמעט 77% מהאוכלוסייה.
ההשקעות של הוט הסתכמו בכ-245 מיליון שקל, לעומת כ-255 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההשקעות מההכנסות עמד על כ-25%.
















