עסקת הוט מובייל לקראת חתימה: דלק, קיסטון ולאומי פרטנרס ירכשו את החברה מדרהי
העסקה צפויה להיחתם הערב או ביום חמישי, לפי שווי חברה של 1.88 מיליארד שקל. קבוצת דלק וקיסטון יחזיקו כל אחת ב-40%, ולאומי פרטנרס תחזיק ב-20%. לאחר החתימה תידרש העסקה לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
עסקת רכישת הוט מובייל מידי פטריק דרהי מתקרבת לחתימה. לזמן אוויר נודע כי העסקה צפויה להיחתם הערב או לכל המאוחר ביום חמישי, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון. במסגרת העסקה תרכוש קבוצת דלק 40% מהחברה, קיסטון תרכוש 40% נוספים, ולאומי פרטנרס תחזיק ב-20%.
שווי החברה לצורך העסקה נקבע על כ-1.88 מיליארד שקל, אולם התמורה לבעלים צפויה לעמוד על כ-1.22 מיליארד שקל, לאחר ניכוי החוב הפיננסי. המשמעות היא שהעסקה משקפת להוט מובייל חוב פיננסי נטו של כ-660 מיליון שקל. מדובר באחת העסקאות המשמעותיות בענף התקשורת הישראלי בשנים האחרונות, הן בשל זהות הרוכשים והן בשל העובדה שהוט מובייל היא אחת מחברות הסלולר המרכזיות בישראל, עם כ-1.5 מיליון מנויים.
עם זאת, חשוב להדגיש כי חתימה על העסקה אינה מהווה עדיין השלמה שלה. לאחר החתימות, העסקה תועבר לבחינת משרד התקשורת ורשות התחרות, שיידרשו לאשר את העברת השליטה בחברה. בענף מעריכים כי תהליך האישור עשוי להימשך כמה חודשים, בין היתר בשל רגישות העסקה, לוחות הזמנים הרגולטוריים, הבחירות הקרובות וחופשת הקיץ שבפתח.
השליטה עוברת מידי דרהי לקבוצת משקיעים ישראלית
מבחינת שוק התקשורת, עיקר המשמעות של העסקה הוא מעבר השליטה בהוט מובייל מידי קבוצת דרהי לקבוצת משקיעים ישראלית, שאינה מפעילת תקשורת קיימת. בכך עשויה הוט מובייל להיכנס לפרק חדש, לאחר שנים שבהן פעלה כחלק מקבוצת הוט שבשליטת דרהי.
בשלב זה עדיין מוקדם להעריך כיצד ישפיע שינוי הבעלות על האסטרטגיה העסקית של החברה, על מדיניות ההשקעות שלה ועל פעילותה בשוק הסלולר התחרותי. עם זאת, הרוכשים החדשים כבר בוחנים מספר מהלכים משמעותיים לאחר השלמת העסקה, כפי שנחשף בזמן אוויר https://zmanavir.co.il/cellular/32282.
















