מנכ"ל אורנג' כריסטל היידמן הפתיעה בביקורת חריפה בכנס ה – MWC 2023 בברצלונה על תהליכים בתחום הטלקום והציגה נתונים המצביעים על כך שחברות הסלולר לא יוכלו לשרוד לאורך זמן עם היקף ההשקעות הנדרש מהם כדי לעמוד בביקושים, ומצד שני עם הלחץ הכבד על המחירים.
היידמן רמזה כמובן לענקיות האינטרנט שמייצרות תעבורה אדירה ברשתות, אך לא נושאות בנטל למימון ההשקעות הנדרשות. בנאומה אתמול ציטטה מחקר של חברת הייעוץ PWC שאומר ש-46% ממנכ"לי חברות הטלקום חושבים שהחברות שלהם לא ירוויחו עוד עשור. "בעשר השנים האחרונות המצב של חברות הטלקום האירופיות הפך פרדוקסלי לחלוטין", הוסיפה. "מתחרות עזה ועד לתקנות מיושנות לפעמים, המגזר שלנו מתמודד עם דרישות סותרות". כשחזרה לסטטיסטיקה של PWC, היא ציינה כי התחזית העגומה נובעת מהשקעות מסיביות ברשתות שבעקבות זאת יהיה קשה מאד להרוויח. "צרכנים תמיד מצפים לשלם פחות ולקבל יותר", הוסיפה. "בינתיים חברות הטלקום עומדות בפני לחץ להגדיל השקעות תוך התמודדות עם גידול תעבורה אקספוננציאלי, שמתרכז בעיקר אצל קומץ שחקנים דיגיטליים".
היא דברה על כך שיהיו מפעילים שכבר לא תהיה להם ברירה והם יהיו חייבים למכור את נכסי האתרים שלהם ולהעביר אותם לניהול במיקור חוץ על מנת לשרוד. היא ציינה שיש צורך לחשוב מחדש על התעשייה ולקדם יוזמות לגישה פתוחה ברשתות. כדי לעמוד בשינויים המפעילים נאלצים להתמודד עם משוואה קשה מאוד בין השקעה לרגולציה", והתכוונה ללחץ לספק קיבולת מוגברת תוך עמידה ביעדי העשור הדיגיטלי של האיחוד האירופי. "אירופה צריכה דחיפה גדולה יותר כדי להגיע ליעדים האלה", הוסיפה, "וצריך להחיל את המאמץ על כל השחקנים בתעשייה ולא רק על מפעילי טלקומוניקציה. הגיע הזמן להכיר בכך שתעשיית הטלקומוניקציה הייתה אחד התורמים הגדולים ביותר לכלכלות שלנו באמצעות השקעות מסיביות". "כללי משחק הוגן מתחילים בשיקוף המצב הלא מאוזן כאן", הוסיפה. "חמישה ממחוללי התעבורה המקוונים הגדולים מהווים 55% מהתנועה היומית ברשתות המפעילים. לרגולטורים ולקובעי מדיניות יש תפקיד מרכזי באיזון המצב הלא בר קיימא הזה".
















