סלקום האריכה הסכם לשימוש בקווי תשתית של IBC בשנתיים נוספות. סלקום מחזיקה 23.3% ממניות IBC ובפניה עמדה האפשרות להמשיך את ההתקשרות עם IBC או להרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם בזק. סלקום עובדת עם 2 חברות התשתית, כלומר משתמשת בשירותי בזק במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי ובמקביל משתמשת גם בתשתיות IBC.
ההסכם האחרון שחתמו בזק ופרטנר על 120 אלף קווים לתקופה של 5 שנים, היווה מבחינת סלקום אינדיקציה, וגם היא ניהלה מו"מ עם בזק. ככל הידוע סלקום סברה שההסכם של פרטנר עם בזק היה הסכם לא טוב דיו ולכן ככל הנראה המחירים שקבלה מ – IBC טובים לא פחות. כנגד ההסכם סלקום מתחייבת להגדיל את הרכישות שלה מ – IBC החל מה- 1.7.2023. התחייבות קבוצת סלקום לרכוש מ- IBC זכות שימוש בלתי הדירה (IRU) בקווי התשתית של IBC תגדל מ – 10% לשיעור של 12.5% מבתי לקוחות בבניינים המחוברים של IBC ול- 15% החל מה- 1.7.2024. בנוסף, מעניק ההסכם לקבוצת סלקום הנחה רבעונית בשיעור משתנה בגין דמי התחזוקה המשולמים מכוח הסכם ה- IRU שלה, החל מיום 1.7.2023 ועד ליום 31.12.2025, בסכומים שאינם מהותיים לחברה.
לדברי סלקום המהלך יאפשר לה להרחיב את פוטנציאל המנויים הקיימים שלה, שלטענתה הוא הגדול ביותר בשוק.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "ההסכם מהווה הבעת אמון ב-IBC ומתווה את הדרך למימוש האסטרטגיה של סלקום לצמיחה בעולם הסיבים וביסוס מעמדה כשחקנית מובילה בתחום בשוק התקשורת, לצד חסכון משמעותי נוכח עלויות השוק הסיטונאי".
















